Wednesday, August 20, 2008

familiar faces..

sejak aku keje baru ni..da kurang entry aku kan..
aku da jadi all rounder dlm ofis..
angkat call, bukak pintu, hantar surat (tipu.. tlg pos je surat2), segalanya la..
da opis kecik.
sume org kena sangat2 multitask..

oh nk citer pasal familiar faces..
aku dpt keje ni sebabkan eja ex-colleague KPS aku dulu..
dia yg bg resume kat cindy..
cindy n matt lak join comp ni sbb old MD bukak tis ofis kat KL..
complicated ker?? hahah..
yg penting.. top management are from KPS yg aku kenal..

so ofis br...HR manager & GM aku kenal..used to work with..
semalam lak Yard Manager dtg.. pun aku kenal..
pastu cleaner yg dtg tiap2 petang kemas ofis.. pun aku kenal...
org yg supply stationery pun sama gak..
pendek kata walau comp ni adalah satu comp yg lain..
org2 dlm nya sangat2 familiar...

sebenarnya nk citer pasal td..
tup2 msk sorang ni..aku ingatkan si PE sorang ni..
sbb dr awal masuk aku mmg perasan muka dia cam abang man..
despatch ms KPS dulu..

sekali masa org tu masuk je pintu..
dia nampak muka aku (da tkg bukak pintu harusla dok dkt pintu)
dia terperanjat.. aku pun.. mati2 aku ingat PE aku..
la.. Abang Man rupanya...
cam happy lak nampak muka dia..

dia ni mmg x byk ckp tp dia baik sangat..
ingat lagi cerita dia dulu yg aku dgr dr colleagues lain la.
wife dia tinggalkan dia lepas pantang..
tinggalkan dgn anak yg baru lepas pantang..
abg man ni la yg jaga anak tu sampai da umur 10 thn rasanya..
but abg man da kawin lagi.. ms dia kawin lagi anak dia tu da umur 7 tahun..

td dia tanya.. bila start sini..
n dia ingat lagi nama aku..
:D
dia cam kelam kabut.. yela sbb dia bukannya keje sini..
cuma dia baut keje sambil2 la kan.. sbb dia pun mmg kenal cindy n sume2 org ni..

KPS tu dulu aku fresh grad aku keje as clerk temp..
masa tu kat jln raja chulan.. di mana aku kenal 'BOY' atau nama sebenarnya siti norazleenda...
(boy ni aku perasan dia berlakon dlm satu cerekarama... da besar dak ni.. aku lupa cerekarama tu tajuk apa.. but pasal pengkid gak la..nur khiriah berlakon)
3 bulan je.. ctrct habis..
pastu selepas 6 bulan aku dipanggil keje balik oleh bos aku..
masa tu KPS da pindah shah alam sect 26..
aku keje dlm 2 thn..
better offer aku blah..2005 ms tu..

sehinggala KPS merge.. pastu sume berpecah belah..hehehe
i mean jump to O&G comp lain..
so aku rasa if senaraikan rakan2 kt O&G lebih 10 comp aku leh list kan..
aku suka berada dlm O&G ni sebenarnya.
walau x lama aku cam rasa memang best..

sehinggalah skang ni aku kembali ke O&G..
comp lain..
KPS yg da merge tu pun bkn jauh..
building depan ni jer..
hehehe..
kekawan keliling opis ni mmg ramai la..

eh.. da nk lunch hour..
nk citer pasal abg man jer..
tingat lak ms KPS shah alam..
ada abg man.. zerol... leh buat2 lawak...

zerol pun da kawin.. zerol ni senior sek aku dedulu..
kt sek panggil spider...
eh nnt la citer..jd panjang lebar lak...

hahaha..


makan time...

No comments: