Wednesday, December 1, 2010

ASMARA episod akhir aku tonton dengan penuh emosi

aku menonton asmara episod akhir mlm td penuh emosi yer...
nasib baik dah tau akan ada asmara2... taklah kena heart attack..

antara scene yang buat aku rasa berhenti jap jantung aku...:

"saya tak nak ceraikan awak dan saya juga tak nak menyeksa hidup awak. saya akan bebaskan awak sebaik sahaja awak sembuh zaliya" - asmara (motif cakap camni)

pastu bila mama zaliya & nenek asmara mintak asmara kawin dgn melati...tanak..tanak...tanak asmara dgn melati!!!

part zaliya jatuh dari balcony dan mati!.... aku cam...APAKAH????? dah la tgk tv sorang2 ...layan emo sorang2...

apa lagi terus sambung kat scene kubur... aku dlm hati apsal nk sambung asmara 2 kalau takde zaliya.. aku tanak tengok asmara dgn melati!!!! walaupun sumber info adanya asmara2 sangat boleh dipercayai tapi aku masa scene kubur dah cam...ALAAAAAAAA TAK MAU...
takmau asmara & melati...tak mau tak mau... terus tak nak asmara2

last part tu perlu ke asmara propose melati depan kubur zaliya? baru dikebumikan plak tuh...
dan perlu ke dan dan tu pegang tgn depan kubur yang masih merah tanahnya!!!!
tang ni yang aku sangat tidak puas hati!!!!
k fid kata kalau dia zaliya.. dia jadi pontianak attack 2 org tu kat kubur..

scene2 penuh emosi yang meruntun hati :

"awak jangan risau, saya takkan tinggalkan awak"
"kenapa ni? .....awak nak cakap sesuatu eh?"
" awak nak cakap awak sayangkan saya? awak nak cakap awak cintakan saya? saya pun cintakan awak"
dengan linangan air mata dia yg aku rasa tak dibuat2...natural je..... (mode nak guling2 dah... tapi kang apa kata bebudak rumah aku meroyan tgh2 hall...heheh)
"saya lebih cintakan awak daripada dia"

harusla semua dialog ni asmara je yg berkata-kata.... sbb zaliya koma

encik asmara... awak pandai beremosi...terutama bab sedih dan airmata... dan bab2 buat2 muka comel...

bila scene akhir (yang ni la sumber info bgtau additional scne yang dorang baru je shoot sebab nak buat sambungan asmara 2 yang hanya libatkan 3 org) mak ayah zaliya tengok zaliya dlm wad dah macam mayat hidup...makanya aku gembira semula dan tidak sabar nak tunggu bulan MAC tuk sambungan asmara nih..

tapiiiiiiiiiiiiiiiiii kalau 1st episod hanya asmara dgn melati... aku tak tengok dah la... aku tggu review org...pastu tgk episod yang best je kat web tonton nanti...


2 comments:

Intan and The Boys said...

emo sungguh kawan aku ni. haha.

aku cam pelik. takkan asmara tak tengok jenazah zalia sebelum kebumi? haihhh..nak dijadikan citer kan.

part melati ngan asmara pegang tangan tu aku faham. melati memang ada hati ngan asmara. asmara pon cintakan melati biarpon tak sepenuh hati macam dia cintakan zalia. dua2 ada rasa cinta so dah tak hirau orang yang dah meninggal tu. hehe.

arachnida said...

yangggg harus emosi...
tanah kubur masih merah tau...
kejam..hehehe

kalau dia pegang sbb dia nk sokongan emosi sbb zaliya mati takpe... ala2 shoulder to cry on..
ni dah la siap propose dulu pastu pegang tgn..

kelam kabut kan episod semalam sbb nk cramp semua benda dlm episod... penerbit tak sangka rating tinggi... tu yg scene last sekali kat spital tu baru shoot balik..

yang penting...kalau asmara2 episod 1 penuh dgn asmara n melati...harus aku tak tengok nanti...