Wednesday, December 8, 2010

bebelan

ok...memula cam malas...
malas menaip tapikan nak gak menaip..

eh sebelum terlupa..aku tertengok Dia Atilia semalam 1st episod..
apsal macam Kuch Kuch Hota Hai ni?
perlu ke hero ada anak dah besar.. pastu tetiba jumpa bespren lama masa kolej..
flashback main basketball? dan heroin cam tomboy...
skang ni trend tiru orang lain ke...ehhh bukan... namanya amik inspirasi ala2 kete inspira gitu..
hehehe.... lantak la korang...

ok...harga barang2 semua da naik..
semalam gas memasak naik...baru tau sbb aku dah habiskan gas sbb mengukus kek dan apam gebu..
telur pun... gula... dan juga kelapa!!!

dan mak kata dahla tu tak payah nak buat2 kek dah..
buat kek/ kuih masa raya je..

kemudian..semalam ada marathon filem2 jins shamsudin kat astro citra...
semua tajuk tema hari esok..
tiada esok bagimu..
menanti hari esok
esok masih ada
dan entah aku x ingat..

aku tengok sebab.... aku suka tgk keadaan KL zaman dulu2...
tengok fesyen...tengok gaya hidup...
filem2 tu zaman aku baru lahir n early 80s rasanya..

dalam tiada esok bagimu... sangat selamba bgtau tunang dia dah takde dara..
tunang dia plak kata " dlm dunia yang sofistikated ini susah nak carik gadis suci"
wahhhhh aku belum lahir budaya nih dah ada yer...

dalam esok masih ada ...
anak dia lari masuk kawasan pembinaan Taman Melawati..
baru siap yer..belum ada org duduk....

dalam menanti hari esok..
noorkumalasari nak bunuh diri kat bangunan UMBC...
pastu aku rasa scene roundabout tu kat area bank rakyat dah nk dekat2 dataran merdeka tu kot... rasanya la sbb dia kata pertama kompleks tak jauh dari situ..
gonjeng sungguh KL masa tu..
dan bas mini... masih 'sopan' yer..

hujung minggu yang amat panjang.... dan relax...
tak banyak keje... melepak dgn kucing2 dan mengkaji buku-buku resipi..
sungguh bersepah tau resipi..
nak buat baru aku carik..
biasanya aku simpan dlm HP...
pastu habis berlemuih dgn tepung & butter HP aku tu...

weekend ni....cam malas nak drive p PD walau k fid ajak lepak Avilion..
sbb nk drive sorang2 lepas keje Jumaat ni yg jd malas..
sorang2..... dan sejak akhir2 nih dok dilanda sindrom malas drive..
kalau dah sampai rumah tak rajin dah nak keluar..
terutama kalau aku dah sampai rumah mak aku...



lambatnya jumaat kan... padahal baru je balik cuti ni.....


No comments: