Friday, December 10, 2010

Encik Asmara kembali


encik asmara datang lagi...cam iklan ding dang peginya...
tengok dulu pic di atas...
ada nampak en asmara?
camtu lah aku dok tengok drama Telah Dihalalkan Epal Itu kat HijrahTV
gigih sungguh pasang aerial manual...search segala..
masih tidak clear..
ala2 tengok bayang2 je yer..

para pelakon ok... kecuali si fida tudung toncet tu..
aku nak gak bgtau aku geli la org pakai tudung ikat rambut toncet tinggi2 camtu...
GELI yer.. bukan meluat...
bukan ke ada hadis kata tak boleh? errrmm

Shah Jaszle dlm citer ni jd Khalim..
semalam dia azan, qamat... suara dia mmg lembut kan..
drama ni berdasarkan kisah orang-orang soleh
banyak yang aku belajar dari drama ni...

bukan semata tengok encik asmara tau..
terutama bab ni :

‎"Tidak akan terputus rezeki seseorang selagi dia tidak meninggalkan doa kepada kedua orang tua nya dalam sehari" -Hadis Rasullullah s.a.w


sedekahkan la Al Fatihah untuk ibu bapa kita setiap pagi sama ada mereka masih hidup atau sudah tiada.

serta peringatan tentang ucapan innalillahiwainnailaihirojiun bukan hanya untuk org yang sudah meninggal dunia... juga untuk melahirkan simpati...

dan juga pesanan pesanan luqman al hakim untuk anaknya..

Hadis kat atas tu aku letak tuk status FB aku... dannnn tetiba.. telah di "like" oleh seseorang.
terperanjat aku dia "like" status aku..








walau drama ni aku x nampak org2nya..sbb tak clear langsung... tapi aku dengar dialog2nya dgn jelas..
dan memberi sedikit sebanyak ilmu...
walaupun niat awal aku sebab nak tengok encik asmara...

2 comments:

Intan and The Boys said...

hijrah tv dah ada eh?

arachnida said...

dah ada.. sila la search...
eh tapi tak sure la kat sana..
sbb dia senaraikan baper tempat jer..
jenuh nak carik channel ni..