Tuesday, December 28, 2010

babysitter




semalam aku MC..
cirit dari kul 330am tuh..
mana larat...makanya aku MC..
dah tu aku kan kat Klang...
rumah mak aku..

selepas balik dari klinik...bermula la keje babysitting aku..
masa balik aishah tgh tido, aish tgh main2..

aku masak nasi goreng... mak aku dok jahit baju..
pastu x lama lepas tu aish tido.. aishah pun masih tido..
elok aku siap masak... bebudak berdua tu bangun...
ayooo tido x sampai 1/2 jam okeh...

oleh kerana aku ada dirumah... adik aku pun ada..
mak aku nk alih2 perabot dia... jdnya aku kenalah amik alih babysitting.
masa itu pukul 1230 da...
makan time..

kena g blend bubur nasi aish..
pastu dah blend nk suap si kecik tu...
aishah pun nak gak...
makanya..aku kena suapkan dedua...
dan berperang dgn aishah sbb dia nak suap sendiri..

dah siap makan... masa tuk rehat2...
aish dah bosan baring... plus mak aku suh beralih sbb dia dok alih2 perabot..
nak kena dukung aish... dia boring kena dukung lelama.. nk masuk walker...
aishah dah la kecik.. dok sibuk2 celah2 sofa..kena himpit kang...

kalut betul aku... ni baru anak orang...
pastu aishah sibuk nk makan jajan dia... kena lak dok depan dia supaya dia tak sepah2kan makanan dia tu..
dok layan dukung sorang.. dok layan nyanyi2 sorang... dok layan main anak patung...
kul 230.. aish lak berak... oleh kerana dah berak haruslah basuh + mandikan..tuakr baju segala..
dok sibuk siapkan letak bedak yang sorang pun dok menempel sekali nak main bedak...
dah siap aish... aishah lak berak...
satu lagi sesi mandi...
aishah ni tak suka mandi...
sepanjang masa melalak...
tapi bila aku tanya mana satu syampu dia... leh lak stop tunjuk syampu pastu sambung balik....

siap2kan aishah...
aish nak susu plak.. siap2kan aishah pastu aku masukkan dlm buai..
buat susu aish.. masukkan dlm buai gak..
enjut sekali dedua...
dekat kul 3 lebih la gak perang2 enjut nk bagi tido..
akhirnya tertido..
dan aku pun sekali tido kat lantai....

motif aku nk citer pasal babysitting..
padahal ramai je surirumah anak berderet setahun satu..
aku nak bgtau satu benda je...
babysitting dgn jaga anak sendiri adalah lain..
mengorbankan masa tuk anak orang...memberi kasih sayang sepenuhnya...yang akhirnya dia balik rumah dia .... bila dah besar confirm buat tak kenal...

bukan aku jaga tak sepenuh hati.. aku jaga sangat tip top ok..
aku jamin anak orang takkan comot dan takkan berperangai buruk kalau aku jaga...
(padahal mak pak dorang lg la... baju yg aku pakaikan tuk mandi petang... baju itu jugalah baby tu dtg esok paginya.... sangat BUSUK!!)

8jam @ lebih mengadap anak orang tuk jadi babysitter dgn bayaran cuma RM250 sebulan sangat tidak munasabah ye sahabat sekalian... bil air sbb dorang main air, bancuh susu, mandi 2 kali, berak, kencing.. bil elektrik sbb dorang nk tgk tv, kipas sbb nak tidurkan dia... makanan yang perlu dimasak oleh babysitter ( mak pak kata anak tak suka makan... kalau dah budak tu dok ngendeng takkan aku biarkan... tau tak bekal seharian budak aishah tu cuma sekotak air soya bean.... haper ko ingat anak ko diet ke..)
bukan budak aishah je.

selama 20 tahun mak aku jaga budak...takde budak yg dtg semenggah..(maksudnya pepagi sangat comot dgn pampers x tukar sepanjang mlm dan berbau rokok yg maha dahsyat)
seawal umur 6 bulan dah makan bubur nasi McD ok.... byknya MSG...maklumla McD bukak 24jam..beli je..
umur setahun bekal cuma jajan dan air kotak..
takde mak yg bekalkan nasi...alasan x sempat dan anak x suka makan nasi..
tapi bila mak aku suap..elok je bertambah 2-3 kali..

nurseri pun leh caj RM400 dan tidak ngadap anak ko sepanjang masa...
apa kehalnya nk byk mulut byr 250 nak hantar gak time weekend dgn alasan nk g makan kenduri?????
otak tinggal opis ka?


khidmat babysitter tip top dari aku... Sejam RM30 jer.. tak mahal...
anak anda pasti tidak digigit nyamuk dan tidak bosan...:D

3 comments:

Intan and The Boys said...

meh aku hantar khalish meh. hehe.

mak ko samala ngan babysitter khalish. jaga khalish sampai sehari 3 kali mandi. memang bersih, tip top sungguh. sebab tu aku susah hati bila babysitter dia kata nak kena pindah. mana nak cari yang sama oi!!!

arachnida said...

menarik tu tukar profesion kepada babysitter sepenuh masa..

:)

rumiza.rashid said...

akak.mtk je naik harga.sume mende dah naik skrg