Monday, December 13, 2010

persahabatan 24 tahun

sabtu lepas aku g ber 'hang-out' bersama kawan2 aku dari darjah 1..
kami berempat je.. tapi campur anak2 dorang..suami2 dorang jadilah ramai...
aku jumpa dorang ni...dalam 3-4 thn je sekali...kecuali sorang adalah setahun 2-3 kali..
kami g rumah salah sorang ni kat Bukit Tunku..

agendanya...
makan..borak..makan..borak...makan...borak.. gossip..
bahagia..
kul 1 sume sampai..so aku ingat lepas lunch balik la..
tapi masa 2 org lagi tu sampai siap bawak beg besar aku konpius tetiba..
rupanya ada aktiviti berenang di kolam renang..

anak-anak depa la.
mummies & daddies takdela..

lepas lunch... mak2 borak..ayah2 pun borak2..bebudak leka bermain sesama sendiri..
kul 4 kami pun turun ke swimming pool bersama bekal2
dan kenalah lepak tepi pool nk perhatikan anak2..
sbb masa ni ayah2 sibuk borak lagi..

pastu bila shift telah bertukar makanya mak2 kecuali sorang bukan mak (aku ler tu)
kami bergossip.. gossip artis2...gossip para kenamaan..ceh..
dorang yg 3 org ni keje dgn VIPs & VVIPs gak la.. yelah buat BD, retail, international relation..
berjaya kekawan ku ni sume... walau mereka tak masuk pun SBP mahupun MRSM (mengata diri sendiri nih)

gambor tiada.. ada 4 kanak2 pelbagai peringkat umur yg perlu diperhatikan... sbb ayah2 tiba2 lepas sejam telah terbongkang di kerusi malas sebelah pool..

kami naik rumah dalam pukul 5.30...
nak mandikan anak2...siapkan dorang...
pastu minum petang lak..
pastu sambung lagi gossip..
kali ini lebih menjurus kepada gossip bebudak sekolah kami..
maklumlah FB tu memacam kan..
so bila kami ni dpt request dok sibuk tanya dia ni sape bagai...

anak2 sambung main...sume mak2 pelik awatlah x penat2 lagi..
dah hbs gossip sekolah..
sambung citer pasal anak2 lak... pasal sekolah dorang..
aku dgr rasa pengsan..
dorang pun x sanggup nk pikir pasal yuran pre school ni..
range kt KL ni dari 5k-12k yer..ni yg dorang survey...lebih dari itu pun ada...
tu sorang anak..kalau 3-4 org anak..
nasib ibu bapa bekerja ni..
cam hampir sama dgn yuran nak buat masters ni.. cemana?
dan kitorang pun actually memang plan nk buat masters bersama-sama..
kembali ke zaman sekolah gitu..

akhirnya kul 9... sorang anak dah berkata "mummy jom balik"
makanya...kenalah balik...hehehe


aku tatau la bila next meetingnya...harap2 tidak la lagi 3-4 tahun..
sebab aku rasa selesa... walau mereka sume dah berkeluarga beranak pinak walaaaaupun body kalah kan aku yg tak kawin lagi..
sume hot mom okeh...


dan balik mlm tu... aku yg demam padahal bukan aku yg berendam dlm pool pun....




No comments: