Friday, December 24, 2010

cuti sekolah

tiba-tiba nak cerita pasal cuti sekolah plak..
aku yang ye nya nk bercuti sakan...
rabu lepas kami ada end year company lunch kat pavilion

takat nak bawak kurang dari 10 org g makan apa la sangat kannn...
aku dok sebelah colleague aku yg dok dekat dgn rumah mak aku..
dia pernah hantar aku balik klang sbb masa tu tayar kete bocor..
ada anak baya aish...baby girl

aku tanya dia x bawak anak2 g cuti ke ..musim cuti ni..
anak dia paling besar form 4..
dia kata bebudak ni lagi suka duduk rumah.. PS la..FB la..
dari pagi sampai malam..
berhenti tuk makan je..

dia kata adalah 1st week cuti bawak g PD.. depa bantai main game dlm bilik..

mmg percutian bebudak zaman sekarang kan..
dedulu aku cuti sekolah paling best ya amat adalah dihantar ke rumah atuk nenek...

petik koko, proses koko, jaga buah, main seharian dgn sepupu2 aku...
main getah, main kad, main baling selipar, konda kondi, congkak dan favourite... main dam aji...
kami dulu berlima hampir sebaya... campur cucu jiran nenek aku...

outdoor school holiday namanya...



errmmm zaman dah berubah..
serba serbi online.... tanam pokok pun main online dah..



No comments: