Thursday, May 22, 2008

hanya kerana cinta..

Entri ni ialah yg terlampau lama aku simpan..
aku buat blog ni pun disebabkan peristiwa ini..
mungkin da kurang rasa marahnya..
tapi amat terkesan hingga sekarang..



apa yg sebabkan aku teringat nk tulis entri ni??
ni comment yg aku jumpa dlm frenster paus :




hanim Posted 05/22/2008 3:22 pm
Pausssssss...hehehehee..last week kite p kenduri odeng dirisikkkk....hehehehe.
saje nak habaq kt cini.kasik sume tau..



terasa ke? x diberitahu?
hmm odeng ni aku kenal sejak 1995...da lebih kurang 13 tahun la kan..
kitorang boleh la dikatakan amat rapat...
sehingga peristiwa 16 mac 08 hari itu..



aku mmg selalunya jadi planner... tukang plan aktiviti bersama kekawan..
so since paus nk ke Jepun aku pun plan la nk jumpa reramai sblm dia berangkat ke Jepun..
aku rasa plan ni buat since awal jan / akhir dec..
sume bersetuju pada mulanya reunion 8mac..
tp bila Pak Lah umum pilihanraya 8 mac kenala tunda 15 mac..



so sume pun tau la mmg plan nk buat 15 -16 mac..
aku pun as usual plan la memacam...
sbb odeng kata dtg sini 3 hr..
dia dok penang.. dan dia ni anak tunggal..
mmg amat payah tuk dia dtg ke KL ni sorang2.
pernah mak dia call banyak kali masa dia dtg KL..
nk pastikan aku amik dia kt stesen bas..



so plan sume da ok.. 15 odeng sampai sini naik flight..
amik dia bwk jln2 around KL sbb last time dtg KL aku takde kete lagi..
16 plak plan jumpa paus n anak2 dia n dgn lelain kat Zoo n lepas Zoo melawat tmpt2 lain2 gak..
odeng akan balik 17hb flight mlm..

jadi sebagai kawan yg baik.. dan mmg mak ayah dia tau dia dgn aku n trust aku...
aku pun apply cuti 17hb..(ms ni aku br keje.. belum confirm pun)



15 mac 2008
odeng sampai 8am kt LCCT.. katanya tak payah amik ..Izzil ambik dia..
ok..Izzil.. boifren dia yg aku x sure bila diorang couple..
dia start kenal serius end dec2007 .. senior to Eadie masa kt BP..
aku pun x kenal Izzil..guess mak ayah odeng da percaya kot kat mamat ni..
so Izzil ambik dia..

odeng kata nk g psar mlm Jln TAR..
which means aku hanya perlu jumpa dia petang/mlm..
aku call odeng dlm pukul 430pm...katanya baru sampai KLCC..
baru nk start berjalan..
so aku pun suggest la apa kata teruskan je berjalan2 dgn izzil...
aku ambik dia esok je kat Tune Hotel tu..
g jumpa dorang yg lain...

tapi odeng insist aku temankan dia tido kat hotel mlm tu..
knowing parents dia yg sangat protective tu..
n sangat confirm dia bagitau parents dia yg aku akan temankan dia..
so aku pun kata aku g KLCC pick her around 630...

hari sabtu.. musim hujan.. jalan jem...
aku redah jer.. dari klang ke KL...
so aku da nk sampai akus uh tggu luar...
tapi odeng kata x puas lak nk jln2...
so aku kena la park kete....
masa ni mmg nk save budget sesangat..
baru keje... mana de duitsangat...

1st time aku diperkenalkan kepada Izzil
dah hbs KLCC dia kata nk g pavilion plak...
katanya takyah g psar malam...
aku rsa bersalah sbb memula dia nk g pasar mlm sbb nk belikan tudung tuk mak dia..
mak dia pun da jadi cam mak aku gak..

tapi da dia nk g aku bawak la dia...n izzil sekali of course!!!
izzil park kete dia kat hotel..dorang g KLCC dgn LRT..
tau je la if dr KLCC nk ke pavillion...walau dekat..
parking hmm...
bwk gakla...

round2 pavillion sampai kul 930..
da lewat kata izzil..hmm...
lewat katanya...
sampai hotel tu... fadil call katanya around KL..
ajak g makan.. kt kg baru...
Tune Hotel kt depan maju Junction n Kg Baru jaraknya bukanla sampai ke sempadan siam kan..
so aku pun ajak odeng..
lagipun dia yg bising2 x bawak dia tour KL..
memula dia cam malas..

fadil da sampai masa tu.. dia ni pun cam ada hal nk cerita..
biasala..aku kan pendengar setia..
end up odeng ikut jugak...
dlm kete je non stop sms bunyik dr phone odeng...
taula aku sure izzil dun like the idea..
come on la.. aku bwk odeng g makan jer..

Tune hotel tu bukan ada apa..
tv pun takde.. food lagila...confirm nk kena keluar gak kan..
aku mmg lapar.. n aku bwk odeng sbb nnt dia komplen2 aku x bwk keluar..
n parents odeng sangat tau odeng akan safe n sound wif me!!

tp ati aku amat panas..
yg order food fadil jer..
aku borak dgn fadil je..
dgr luahan perasaan dia..
odeng melayan sms..

tetiab dpt call..
nampak sangat muka odeng da berubah..
cam kena marah..
sbb ada ayat " dekat je..kt kg baru"
"kejap jer nk makan"
" baru order belum sampai"
pastu odeng siap tanya kg baru ni baper jauh dr hotel..
pastu tanya nama kedai ni apa..
baper lama lagi...
si Izzil nk datang katanyaa!!!
masa ni mmg aku sumpah seranah dlm hati la...

aku bukannya br kenal odeng..
aku bkn nk bwk g clubbing ke..
bwk g menggatal ker.
nk g jual odeng ker...cara izzil marah x bertempat..
helllo... da dewasa da..n aku ni masih waras lagi...masih ada pegangan agama...
mak ayah aku pun bagi aku didikan yg cukup..

aku pun push fadil to finish his food..
n balik..sian kat fadil.. aku dgr citer dia separuh hati..
she was on the phone whole time kitorang kat sana..

balik je hotel apa lagi yg boleh dibuat..
tido je la..
odeng sambung lagi borak kat phone..

esok pepagi aku da bangun sbb janji dgn paus kul 9 kat zoo..
alih2 lepas mandi odeng kata "kita kena balik by12 sb izzil nk bwak g lunch rumah adik dia"
ini da mmg MELAMPAU!!! "n maybe kena g awal sikit nk tolong masak2"
aku da bengang thp max da masa ni.. kul 11??
2jam je kat zoo? agenda utama ada berjumpa paus dan lelain...
nama pun reunion.. n been well planned by me n agreed by sume..

oh..sebab yg plan aku..takpe...buatlah sesukati..ust TAKKAN MARAH!!!
kesabaran aku mmg ada batasnya..
aku cakap.. "oklah kita hantar awak g zoo jumpa paus..kita nk balik.."
dia kata " ala... saper nk temankan kita tido mlm ni"
aku sound " odeng.. kita plan ni da lama.. kenapa ada izzil in the picture ni..ruin my plan??"
odeng : " jgn la camni..kita tersepit anatar 2 org"
me :" there's no such thing as tersepit...i planned all this since months ago.. kenapa dia tak boleh hormat plan org???" " i hate him because he doesn't know how to respect other people.."

muka odeng da lain... tapi aku berhak nk marah gak..
sape tak marah...plan da bagus punya da..sesukati makhluk asing nk masuk campur last minute buat changes..
tp minor changes takpe...ni tahap MAJOR CHANGES..
dah jadi ni plan DIA..aku yg agneda sampingan..
atau akulah makhluk asing itu!!!!!

aku tau tu buah hati pengarang jantung...
abis aku nih... manusia takde perasaan ker..
buat je apa2 korang nak..
aku telan jer..
aku ni kan takkan marah lama...

ingat lagi odeng pernah siap warn sume org make sure this thing jadi sbb dia da book flight n hotel...
apa yg jadi sekarang??
hati aku ni takyah nk jaga..aku sekadar seorang kawan...
hati bf kenalah jaga.. kang bf kecik hati..lari kang..sape plak nk kawin dgn dia..
bazir masa tenaga aku.. hancurkan hati aku takpe...

aku pendekkan cerita peristiwa hari itu...
kitorang g gak zoo.. pastu lepak rumah paus..
dpt jumpa ema yg tetiba bawak baby.. nama ADAM..
minah ni kawin bila pun x sure.. hahahaaha

lepas singgah rumah paus..
kitorang g tesco..beli brg2 n lepak kat Kluang Station..
catch up stories... tapi aku tau odeng x puas ati..
aku da bitau da.. suh je dia g dgn izzil aku jelah proceed..

lepas Tesco Ampang..kitorang g Eye On Malaysia..
pastu masa lepak2 lepas naik Eye On Malaysia..
tup2 odeng kata Izzil da sampai nk bawak dia g rumah adik dia..
hmm... odeng pass kat aku kunci hotel..
dia kata balik lepas dinner..

aku yg blur2 x tau ke mana.. pegila ke rumah paus..
lagipun da bertahun x borak2 dgn mak dia..
tolong dia kemas2..borak2 makan2..
900 mlm aku mintak diri..sbb ingatkan odeng akan balik x lama lagi..

yelah Izzil kan x suka dia keluar mlm2..
aku sampai hotel bangang yg boring takde tv tu dlm kul 930..
bosan maut yer.. nak keluar kang dia balik..
1030 dia sms.. kata lambat lagi sbb tgh borak2..
aku siap call shah, apis, liza lagi..keboringan max..
alih2 kul 1130 aku tertido..
dia smapai around 12 sumthing..
eh boleh plak balik lepas tgh mlm yer..
aku bukak pintu n aku sambung tido

esoknya..17hb mac..hari isnin..
seawal kul 9 pagi aku da siap nk balik..
sbb odeng da ada plan dgn izzil n mlm sebelumnya dia ada kata izzil nk sampai kul 9am..
izzil gak yg akan anta g airport flight kul 8pm..
aku pun kemas2 x byk cakap..
hug odeng n blah... takde arah tuju sbb aku cuti isnin..

aku pun g la rumah paus..
teman dia buat urusan nk ke Jepun..
sambil borak2 dgn mak dia.. yelah aku dulu slalu sangat dok rumah dia..
temankan dia.. n masa praktikal kat Zoo dulu pun dokr umah dia..

actually masa ni pun kitorang da plan nk jumpa syitut kat pyramid..
eh citer ni aku da malas nk tulis lak..

sbbnya..aku masih dan sedang dianggap bad character dlm cerita nih...
sepertinya aku telah dipulaukan...(sbb ramai da tetiba hilang je..x ctc aku..)
hmmm...mana aci dgr 1 pihak jer..
aku da sacrifice byk benda pun jadi org jahat gak..

sejak ari itu aku x dgr cerita odeng langsung..
dia x ctc aku pun da...
dia kawin end tis year pun aku tau dr FS org lain..

hanya kerana CINTA..persahabatan putus..
kerana CINTA ke kerana LELAKI???










- buat baik berpada-pada...buat jahat jangan sekali... tapi aku x buat jahat pun... ada RAAAMAAAII lagi org buat jahat.... kan APIS kan..hahahahahaha-













1 comment:

sitynuress said...

eheh marah gak ko ye? :P