Tuesday, November 18, 2008

cuti sekolah, cuti semester, kasut koyak, tren rosak

hmm semalam...if aku ada darah tinggi sure da kena masuk wad...
memacam jadi..

CUTI SEKOLAH, CUTI SEMESTER

yeay..cuti sekolah dtg lagi..(cam tora dtg lagi..)
plus cuti sem tuk sesetengah IPT pun da ada yg bermula..
semalam aku beriya balik awal...seawal 515 aku kuar opis..
since aku kena jln melalui aquaria, KLCC...maka...
ramai betul rombongan sekolah kt Aquaria n KLCC...

yg kurang manis pada pandangan mata aku...
bebudak kecik... aku rasa dlm f1 kot...
kecik jer bebudak nih... berpeluk sakan kt parking lot Aquaria..
sambil sang jejaka(err..jejaka ker...) sibuk2 nk kiss pipi the girl..
gegirl (yucksss..aku yg geli) plak dok gelak2 manja elak2 pipi dia..

adehla...aku sangat yakin bebudak tu belum pun sampai umur 15thn...
aku rasa pemandangan tu mungkin da selalu nampak..tp kt tgh2 parking lot..
time org balik keje..
da la ramai yg lalu lalang...
dah tu dorang melayu plak....

hmm ..aku meneruskan perjalanan...masuk je KLCC...
tu dia....penuh bebudak...
best ker melepak kt KLCC..?
memacam pesen aku tengok...

oh di dalam keramaian org dlm KLCC tu..
aku terserempakd gn sofie..
dah dekat 2 thn x jumpa dia..
dia tgh tggu kawan dia..nk g outstation ke s'pore..
ckp lebih kurang sbb aku nk balik cepat sgt....

kt stesen LRT plak..
hmm pun penuh bebudak... suka suki bergembira sambil tggu LRT..
aku nk je kata..."adik..balik la seblm atau selepas office hour, jgn penuhkan LRT ni x tentu pasal.."

KASUT KOYAK

setibanya aku di stesen KL Sentral..
menugggu KTM Komuter plak..
mmg ramai lebih dahsyat dari biasa..
tren sampai...
aku ditolak dahsyat...last2 aku takleh masuk...
padan muka aku n padan muka org belakang yg tolak aku..
wahahahahah...

next tren...menunggu dgn perasaan yg amat marah dlm hati..
aku beratur...org kedua dr depan..
pengumuman da pesan "sila beri laluan kepada penumpang yang hendak keluar terlebih dahulu"
aku pun tggu org2 tu kuar..
sungguh sopan sungguh mereka..seolah2 baru sampai stesen amsterdam...wahahaaha
alih2 makcik belakang aku menolak aku dgn sekuat hati..

dan tetiba aku rasa kaki aku takleh angkat..
aku pakai kasut yg ada tali kt belakang..tah camne masa aku angkat kaki..
makcik itu sudah pijak kasut aku..sekuat hati..
sambil dia menolak badan aku..
camne aku nk gerak...last2 aku dgr cam bunyik benda koyak..
hmm...kasut aku koyak......aku toleh pandang makcik tu..
dia buat muka bodo x bersalah..
hangin aku...ingat da nk cocok dia dgn payung yg aku pegang...
bengang aku sepanjang perjalanan..
n makcik ni mmg kaki rebut...
ada org nk turun...org tu br angkat punggung... sibuk dia nk muatkan punngung dia gak kt seat tuh...
sabar2 la kan....ko tu da la warga emas...
sure org bg seat...hish....


TREN ROSAK

setibanya di stesen Bukit Badak...sblm stesen Klang..
alih2 komuter tu mati...
hmm...
pastu lampu n aircond on balik..
x leh gerak yer..
10mins tersadai..
aku rasakan la...sbb sblm bukit badak stesen padang jawa..
lepas stesen tu komuter lalu bwh satu jambatan ni..
akua da dengar cam benda jatuh atas bumbung komuter..
cam batu pun yer gak...waktu koc yg aku duduk tu br lepas jambatan tu..
aku rasa benda yg jatuh da kena kt wayar yg berselirat atas komuter tu..
sbbkan sistem malfunction...

dlm 20minit tersadai kt Bukit Badak..
br ada annoucement kata komuter rosak...
sila naik komuter yg akan tiba di patform bertentangan..

hmm maka adalah rombongan yg kena naik jejantas nk ke patform sebelah..
adalah dlm 100 org..

sungguh letih betul la semalam..
beriya aku nk balik awal..
kul 8 gak br sampai..............

errmmmmm....
sangat meletihkan dan penuh aksi sungguh hariku...
:)

nota ujung entry : paper semalam ada pasal Rosma (wife najib) ckp pasal senaman penting...aku nk suh dia g melawat stesen lrt/komuter waktu peak hours... haha betapa berkejaran mengejar tren supaya x terlepas, weight training (thn diri dr jatuh) , ketahanan otot tgn n kaki....da sgt biasa di tempat2 ini..sila la buat lawatan yer...

No comments: