Friday, November 14, 2008

susu ibu atau susu formula???

Senario 1

org itu : morning... camne hr ni?
aku : biasa2 jer..
org itu : dah get over pasal org x betul tu?
aku : ye kot.. tp aku cam agak down pasal byk benda..
org itu : yeke... bf aku hantar bunga tadi..
aku : oh yer gud for u
org itu : semalam kan dia kata nk belikan aku beg yg aku suka tuh..
aku : oh iyer?
org itu : dia takut aku tinggalkan dia la tu..
aku :...
org itu : lgpun aku perlukan dia for my financial support.. x sabar nk beli beg tu..
aku : ... (terus menginvisiblekan diri..)

aku da tulis busy da kt status aku...aku ingat dia mmg la berniat baik tuk tanya pasal kes aku deepressed hari tu.... rupanya nk citer pasal BF dia merangkap laki org tuh.... sekian terima kasih jela.. aku mmg takde mood nk dgr/baca cerita berkenaan lovelife kamu buat masa ini.

Senario 2

dia itu : pagi... ko tau pagi ni F*** (nama anak dia) mintak susu kat aku kul 4am. da la nk kena g keje plus nk siapkan bekfes aku.
aku : la mmg la da dia baby..mana tau jam pukul baper... n mmg ko buat bekfes kan pepagi tuk laki ko..
dia itu : tau..tp pagi ni laki aku sweet...buat bekfes sendiri..siap tuk aku..
aku : oh yer..
dia itu : F*** plak rengek2 tanak aku tinggalkan kat babysitter..sedih aku.. pastukan aku dah beli da susu tuk F*** yg baru ikut doc tu suggest..ko tau kan dia tu mana leh minum susu yg hari tu... kena formula lain...
aku : yeke..
dia itu : org yg urut aku hr tu ada bg petua camne nk banyakkan susu badan..tapi F*** bukan suka sangat...
aku: menginvisiblekan diri juga..

wehhh nk citer bab jaga baby..jaga laki...ko citer dgn aku ni apahal!!! gila meroyan aper?? punyalah byk yg br jadi mak..yg br bersalin yg ko citer kat aku apa relevannya...
tolong sehari dua aku leh tahan...hehari selama ko pantang 45 hr..masuk ni da 2 bulan ko habis pantang ...ingat aku leh tadah tinge je ke..

katalah apa pun pada aku....
sbb aku ni single bongok!!! boifren pun takde...apa lagi berfikiran jauh susu formula mana yg bagus... camne nk banyakkan susu badan..
keep ur stories for other moms...
takpun meroyan jer dlm memana forum berkenaan ibu dan bayi mahupun kisah rumahtangga..

I AM A GOOD LISTENER...
tp if da cenggini... bisul dlm telinga takkan baik punyala..
lepas tu sedap2 mengata aku lupakan kawan...

hey... byk isu lain ko leh citer dgn aku..
citer la roti canai da turun seposen tp laki ko lagi suka roti bakar yg ko bakarkan guna toaster ker..
citer harga minyak nk turun lagi ke..
takpun citer musim ujan...


benda yg general beb..

2 comments:

grey matter said...

hi..
ntah cemana bleh sesat kat your blog. suka your writing style. sincere! have a nice day.

arachnida said...

terima kasih sbb sesat kt my blog nih..
jemputla dtg selalu..:)