Wednesday, November 12, 2008

rakan tidak lurus

Sebab keluar br2 ni fatwa yg pasal pengkid tu aku cam teringin nk tulis plak pasal dorang….eh bukan dorang secara amnya… secara spesifiknya kekawan pengkid aku….(jgn nk terbeliak biji mata plak…aku ada la kekawan begini..) plus baru2 ni aku tgk cerita bisikan azazil (kotla tajuk cenggitu) kt astro ria… pasal golongan peng nih gak… tu rasa nk tulis..

Aku kenal pengkid dr zaman sekolah rasanya…tapi masa tu naïf sket..aku anggap dorang ni saje je berpakaian begitu di luar sekola…ms sek pakai je bj sekolah la kan.. pinafore biru dgn kemeja putih yg lengannya dilipat…
Aku sek sume pompuan yer dr darjah satu hingga form 3… aku Nampak cam biasa je pemadangan sebegitu dulu….sungguh la lurus diriku ini..walau pun kakak2 peng ni dtg sek dgn lovebitesnya…hmmmm..

Ok kembali cerita aku bebetul kenal ‘peng’ maknanya ada kawan yg ‘peng’ ini..sebelum ni kenal camtu je..

Pertama kali… aku kenal ms aku keje kt oil & gas comp ni kat KL..
1st day aku keje…aku takde meja…supervisor aku kata g la duduk tempat Linda…dia belum sampai lagi..
Pastu dgr pintu bukak… pastu supervisor aku…kak jal kata…”ha Linda tu ada staff baru”
Aku pusing… nk tgk dia.. trus aku agak terpaku.. biar betul ni Linda.. ke kak jal ni salah org… sebijik jantan tuh.. tinggi..putih…rambut cacak2….mata cantik…. Huahuahuahua…
Aku pun salam jer…
Since supervisor aku kenalkan as linda aku pun panggil linda..takde maknanya nk panggil dia « boy » seperti yg dia bgtau kt aku..

Dia muda 2 thn dr aku.. nama penuh dia.. siti noor azleenda…heheheheh nama cukup bagus da aku rasa…
Aku keje cam biasa dgn dia..x thn dia ni kakai gauyt memanjang… girlfren dok call je..siap gf dia marah2 bila aku yg angkat…jealous…wahahaha ish mak nk yg tulen je uols..
Paling pelik bila sorang amoi dept lain nmpk aku bg file n ckp “nnt u pulangkan kat siti yer..’
Trus aku pelik…sape plak nama siti dlm dept aku nih…wahahaha aku gelak sorang lps tuh…sbb br tingat si boy ni punya nama…
Lagi satu..kekadang aku nk kena hantar docs..gi berdua dgn dia ke dept tuh….bebudak dept tu suka sakat dia…”Linda..ko ni kalau pakai bj kurung cantik..”
“Linda ko ni kalau rambut panjang sure ayu”
Yg obvious ..dia akan senyum2 malu camtuh….x macho beb…
Ada sekali aku ckp dgn dia..suh try kasut tinggi aku..dia ikut jer…
Cute la.. tp takdela aku nk terpikat..walau mmg taste aku ala2 chinese look ni..putih tinggi mata sepet…hehe…
Hr jumaat wajib dia dtg dgn baju melayu dia… hmm..
Pastu ada sekali tu lepas opis aku g tgk movie dgn dia… ha..ms tu citer Ada Apa Dgn Cinta… tp kitorang tgk citer lain..aku ingat ms tu kat Midvalley..Dian Sastro dgn Nicholas Saputra dtg wat promo…si Boy ni punyalah suka kat Dian Sastro tu…
Sblm ke wayang…dia nk tukar baju..selamber badak tukar bj kt parking lot…hmm..

X lama aku keje situ 3 bulan je sbb kontrak… lps2 tu aku dgr dia buat hal..start x dtg keje… if dtg sesukati dia jer..last2 kena benti..
Pastu aku dgr keje meniaga kt pasar mlm..
Trus hilang camtu jer…
Last sekali aku Nampak dia…. Dalam TV!!! Dalam CEREKARAMA!!!
Dlm thn ni… citer pasal Peng gak… Nor khiriah lari dr rumah..smp KL kenal golongan2 ni… n grup tu ada boy… adala sebut 2-3 ayat…dia guna nama boy dlm citer tuh…
Nampak cam da besar dak ni..yelah da bertahun aku x jumpa…n masih cam dulu gak…seorang pengkid…

Seterusnya..aku x de lagi kawan peng..sehinggala aku kerja dgn syarikat pembekal rancangan tv berbayar di Negara ini..atau nam singkat dia astro..heheheh
Kat situ la aku kenal Joe..satu batch dgn aku..
Seterusnya bila masuk CC je aku kenal peng2 yg lain… termasuk shah..dak team aku..
Pastu kenal lagi kekawan dia plak… si Nua n Pierre..

Joe…kekadang cam serius..kekadang cam ok…
Ikut mood dia…but so far takde masalah dgn aku..
Shah…hahahha pengsan if aku kena keje seopis dgn dia..
Gelak memanjang… kurus kering… antara peng yg ‘hensem’ dlm tu ms tuh..
Nua… kelakar gila gak… last aku dgr kena paksa tuning…bulan 8 hr tuh…da kaiwn kot…entah x pasti…
Pierre…kenal camtu je masa sibuk melawat joe n shah bukak flea market kt SACC..

Aku anggap dorang ni pompuan jer…sbb mmg dorang pompuan… sah2 sama jenis..walau dorang peng..
So aku mmg da biasa hug n kiss pipi dgn kekawan pompuan aku…so dgn dorang ni pun cam biasa je la…silapnya dorang ni peng..

Jumpa shah kat SACC ms tu..flea market kt tgh2 alam tuh…dial eh Nampak aku n jerit..”asmidar….lamanya x jumpa ko!!!” trus hug aku…aku cam biasa jer…
Tp mata keliling aku…. Aduyai… nk terjojol..
Mebi salah aku sbb aku ni gadis ayu bersopan…bertudung…bila sorang pengkid yg dr jauh mmg Nampak cam jantan memeluk di tgh khalayak ramai..tidak manis rupanya…. Tp aku nk buat camne… dia kawan aku…dan mmg aku anngap dia kawan pompuan aku bernama sharifah norhayati….hmm..

Satu lagi insiden..kt IKEA..cafe dia..
Ms tu buka puasa.. joe ada sekali n few other frens…
Tetiba dia kena balik sbb café dia ada prob sket….so janji nk jumpa kat café dia..
Sblm dia blah…dtg kat aku kiss pipi kiri n kanan…
Ms tu kt IKEA café tu buffet bukak puasa…so mmg penuh la….dgn manusia..
Bila si joe ni kiss jer..aku perasan meja sebelah ada makcik ni dgn anak2 dia pandang aku cam nk telan…. Makcik..kawan saya ni pompuan…nama dia julia… huhuhuh harapanla kan aku nk g explain…huhhuhu..

Tapi mmg bykla insiden2 bersama rakan2 tidak lurus aku ni sume….
Blum campur insiden aku kuar dgn rakan2 nyah… rakan2 gay… hmm…sume mengundang pandangan mata yg bijik-mata-keluar-kutip-masukkan-balik…
Tapi dorang tu sume kan manusia….
Yg paling penting dorang AMAT HORMAT aku yer… sehinggakan rakan-rakan LURUS (yg br kenal…bkn yg kenal sejak sek/kolej/uni yer..) pun takde hormat aku camtu skali..
Aku rasa LEBIH SELAMAT bersama mereka…

Apa pun..bottom line… mereka kawan aku…
Jgn tuduh aku subahat… korang tau ke berapa gelen air liur bebelan aku?
Tak baik taw tuduh2 giteww….
Wahahahahhaha…

1 comment:

Anonymous said...

best gak pengalaman ko ngan mereka2 itu ye.. huhuhuuu..