Monday, November 17, 2008

Main-main make-up

semalam..ahad..cam biasa byk keje kt rumah..
hahaha banyak la sangat..
tetiba kul 950am mirul call..
kebosanan di ofis..


borak2 n dia suggest tuk lepak2 petang2 lepas dia keje.
aku bitau takde duit.. dia kata ala kita tong2 plus dia teringin pizza br tu..
japan + itali..
aku ikutkan jer..








kul 430 dlm ujan lebat mirul sampai SACC..
aku da sampai awal sambil g belek buku kt MPH..
ada buku all about cookies..
hehehe sempat salin basic cookies recipe ni..





seterusnya ke agenda utama..PIZZA HUT...
aku biar je mirul yg order sbb dia yg teringin..
dia leh order combo2 yg untuk 4 org makan!!!
adehla..aku gelak2 sakan kt situ..
siap offer aku byr RM15 jer..sbb dia nk makan beriya..





aku x kisah sbb mirul mmg leh habiskan food tu sume..
apalagi setakat reg pizza, pasta , n nasi goreng yg celah gigi jer..
tp...org tu hantar 4 drinks, 4 soup yer..n 4 sets of cutleries...
wahahahaha...
tp kitorang makan dgn aman...tanpa ada rusuhan mengatakan set tu tuk 4 org..
janji bayar ye tak..
sambil makan tepi dinding kaca nampak parking lot...ujan amat lebat..





catch up latest gossip...
sesi luahan rasa x puas ati pasal keje shift dia kat comp org kuning tuh..
sambil gelak2 sakan..





da hbs makan over kenyang...
sesi cuci mata... window..
alih2 masuk guardian..
mirul tetiba kata...eh u shud pakai make up mata..





oleh kerana tester kt Guardian tu cam x terusik..
(da..Guardian letak kt lowerground..mana nk nampak)
mirul pun trus nk make up kan mata aku..
since aku pakai biru dia pun letak la kaler biru..
dia ajar the right way of applying eye shadow..
tuk mata sepetku ini..





memcam tone dia letak kt mata kiri aku..
aku biarkan jer..suka je kena make up.
alih2 aku pasan masa tgk cermin..
salegirl Guardian tu pandang semacam jer..
trus aku ajak mirul kuar..





aku cek beg..huhuh takde tisu..
tanay mirul..pun takde..
sudahhhh..kena g toilet yer..


pastu toilet ada kt ground floor plak..
kenalah naik dgn mata sebelah je ada make up..
tp aku sayang plak nk buang make up tu..
cantik je dia make upkan mata aku..





mirul kata takpe..nnt2 buat sesi make up2..
dia bwk make up dia...sbb dia buat part time make up pengantin..





aku suka!!!





kitorang jejalan kejap je sbb mirul nk balik cepat...
nk tgk sehati berdansa katanya..
huhuhu..
hujan da benti..





tp masa aku nk masuk sg rasah...
jln tutup..banjir..
biasalah area Bt 3 tu..ujan lebat sikit je sure banjir..
da slalu kuar TV..
tp Shid(former 'colleague' yg tah apa2..) takleh terima hakikat tempat tu leh banjir teruk...
mirul pun call gak katanya sungai kat giant stadium tu separas jln raya..






nnt aku nk suh mirul makeup kan mata aku camni..

natural look n cantik jer...

No comments: