Tuesday, April 12, 2011

Asmara 2 Episod 6

8.57 - aku baru dok depan tv.. Balik lambat.. Hujan lebat je KL ni jem teruk.. Nasib baik sempat sampai rumah..
9.00 - asmara mula...

Asmara ni very caring.. Selalu jer nampak dia pastikan kepala zaliya or melati tu tak terhantuk kat kereta...
Dan cara pujuk... Huhu.. Lembuttt jer..

Sangattttttt laaaaaaaa bosannnnnn jer scene fikri n aunty...
Dah la fikri ni x layak jadi eksekutif or management level la..
Dia takde karisma....muka sgt kanak2 dan dia ada masalah sebutan yg agak annoying kt telinga aku..
Walau try nak jd agresif tuk menentang asmara, aku x nampak keberkesanan lakonan dia..


Kesian sungguh zaliya.. Kecewa, hancur hati nampak asmara n melati
Aku sangat memahami keadaan dia.. Suami tu.. Masih suami sbb bukan bercerai pun..
Dah tu dgn kawan baik lak...

"Kalau dia tak mati, siapa pulak yang dikuburkan tu?"
Oh asmara.. Silalah pegi kubur n pastikan.

"Zal nampak asmara jugak"
"Zal tak boleh lupa Asmara, Zal tak boleh lupa Adam ma,"

Asmara gi rumah Zaliya mlm2 terus teringat masa kena paksa kawin..
Muka dia nampak sangat dia masih sayang n rindukan Zaliya walau pun teringat kisah DIPAKSA kawin..


" Di US tu takde Adam takde Asmara" heheehehe
Tetiba aku dgr lagu menyesal.. Rupanya ringtone Sahlan...

Laaaaa Osman tu 1 scene jer? Dah meninggal?

Aku cukup rimas la scene2 fikri, aunty, office, apalagi kalau tambah zira..
Menyemak!!!

Alahai Zaliya... Sungguh sedih penderitaan dia.. Aku suka scene flashabck tu... Episod akhir Asmara 1..
Sweeet sangat.. Mestilah Zaliya teringat-ingat...
Pastu ternampak plak Asmara kt luar rumah..
Alahaiiiiii kenapa camtu.. Sungguh sadis terseksa Zaliya ni..
Gara-gara bapak yg konon nak bahagiakan Asmara..
Konon-konon dia yg tentukan hidup dan mati anak dia...

Walaupun sedih.. Air mata mengalir-ngalir... Faezah Elai nampak cantik..

"Macamlah dunia akan kiamat kalau takde Asmara" sungguh kejam bapak si Zaliya ni...



"Zaliya dah jadi sejarah buat saya tak kiralah dia masih hidup atau mati.
" - oitttttttttt kalau ko da tak ingat Zaliya pebenda yg ko nampak bumbung rmh pun teringat dia..
Sejarah konon.. Tgk nanti sape meroyan nampak Zaliya....

Melati oiiii si Zaliya tu pun bini Asmara gak..
Takyah tunggu ko mati pun Zaliya tetap bini no satu si Asmara tu..

RIMASSSSSSS aunty, fikri, zira..... Tolong delete dorang nih...
Memang mengundang penyepak pun si zira nih...

Apsal aku bosannnn gak dgn separuh terakhir episod ni?
Sbb citer pasal office yg merimaskan..
Sbb citer Zira yg x sudah2 nak goda Asmara dgn typical lakonan gedik Marsha...
Sbb citer Sahlan yang menjadi2 psiko n gila hartanya..
Sbb citer nenek Asmara yg paranoid tak tentu pasal walau dah setahun..

Ke aku dah memang takde perasaan "attach" dgn drama ni selain hanya nak menonton Shahz Jaszle dgn Faezah Elai...


Apa pun separuh pertama episod ni best..
Terutama bab flashback scene dari episod 10 Asmara 1 tu....
Dan juga betapa terseksanya Zaliya bila nampak Asmara..
Tapikan apsal aku rasa Asmara makin cold eh.. Tak sampai pun kesayuan dan kesedihan tu...

Shahz penat kot byk sangat job... Tapi cam cold.. Cam tak berapa nak grip..
Watak Zaliya yg lebih meruntun hati....

Ending dgn persoalan camtu tak mengujakan aku tuk tunggu2 episod 7...
Tapi aku TETAP akan MENONTON asmara demi Shahz Jaszle & Faezah Elai....













Sekian laporan siaran langsung dari depan tv ....

No comments: