Thursday, April 14, 2011

TIDAK SABAR



aku akan kerja 11 hari je lagi kat sini..
official letter baru keluar hari ni..

tapi dari hari pertama aku hantar surat resign sampai la hari ini..
mencabar betul hari2 aku...
buat aku kekadang melontarkan vokal yg tinggi kepada mereka2 dlm opis nih...
membuatkan aku keluarkan kata2 sindiran kepada mereka..

dan perkataan seperti "belum", "tak sempat", "esoklah" yang aku tak pernah guna kepada engineer dah jadi perkataan2 biasa skang nih...

paksa2 aku sangat kan... ongoing project nk suh aku siapkan cemana...
sah2 aku akan tinggalkan ofc ni...
lainlag pending task aku... yg aku dah siapkan dah sejak 2 minggu lepas...

pening weh bebel2 nih..push2 orang plak...
tadi selamatla kan aku ckp "ada aku kesah?" dah tanya soklan sama 44 kali... sapa tak hangin...


ok kronologi aku dapat kerja baru....

15 March
ada org request nk jd contact aku kat Linked.. dia ni agen pekerjaan... aku approved jer... ok Linked ni adalah ala2 FB tapi lebih ke arah career la..
pastu dia msg aku ckp interested tak ada opening tuk DC(post aku) kat shah alam... aku pun hantar resume sbb aku kan mmg tgh all out tuk carik keje baru... aku hantar lepas lunch... pukul 4 dia call aku..aku ingat nk tanya apa..
rupanya terus interview thru phone..sbb dia base kat spore..
tanya itu ini.. segala... last2 aku tanya comp kat mana..sbb agen takkan bgtau nama comp...
so minah yg ckp english slang filipina ni bgtau comp kat shah alam..siap bg alamat... aku dah nk lompat2 sbb section 26 tu dekat jer dgn rumah mak aku..

balik je ke meja aku..aku pun tanya encik gugel... rupanya comp ni... aku kenal la... separuh dari mereka adalah serpihan dari ofc lama yg pernah bertapak kat sect 26 gak....

makanya dgn pantas aku pun email ana... kawan aku yg keje sana... ramai lagi keje sana tapi aku pilih ana... hehehhe..
ana dgn positif berkata "a'ah ada opening... bagilah resume kita fwdkan kat HR"

aku excited...hehehe

17 March 2011
aku kuar dgn k fid lepas ofc.. pastu aku bgtau comp tu ada opening DC... dia kata laaaaa mesti bos ko si CS tu... pegilah call dia... huhuh aku nk call CS? tah sape2 la aku ni..dulu aku asst DC takde sape ingat aku...hehehehe... pastu aku ckp dgn k fid.. tolong boleh? pastu dia kata...nnt aku call CS... k fid ni satu comp kenal dia...

18 March 2011
pagi2 k fid call bgtau...dia dah bgtau CS pasal aku... so dia kata ok dah..aku dah suh CS amik ko... heheheh dan aku plak cuti half day nk batalkan tuntutan kat JPJ and jumpa si miza tuk certified true copy tuk semua sijil2 aku...
petang..aku sampai rumah... dalam pukul 5 tetiba HR comp tu call aku suh aku dtg tuk interview hari isnin akan datang.... mestilah kena EL...sah2 aku cuti jumaat..pastu nk bgtau opis cemana kan... terperanja aku yg call adalah HR comp...bukan dari agen itu...

21 March 2011
aku pegi comp tu happy2...tp moment aku jejak masuk aku debar melampau ok... apalagi bila candidate sorang lagi ni tetiba tanya aku
A- dari comp mana?
aku - Pro***
A - oh...vendor
aku - tau yer..
A - a'ah sbb i ni client uols.. i ni MMH*
aku - ohhhhh

perggghhh saingan aku adalah DC client tu....
aku sms , ym, bbm semua org sbb aku panik..

pastu aku kena interview dulu...candidate sorang lagi tu tanya aku memacam aku naik rimas...jd salahs atu caranya aku busy sms, ym, bbm

naik je ke atas ..aku nampak ana, diana dan beberapa org yg aku kenal tgh sibuk bekerja kat cubicle dorang...ana je lambai2 aku...

sekali HR person tu tunjuk aku satu bilik... tu diaaaaa CS yg interview aku...interview dgn begitu serius.. hehehe
pastu habis interview dia kata...let's walk... masa turun tangga tetiba dia tukar mood friendly "u're highly recommended, by fid & ana" hahahahahahahhaah kannnnn

pastu dia kata u need to meet my HR manager first..
sementara CS masuk bilik HR manager.. aku dok kat meja menunggu tu balik..dgn candidate yg lagi sorang tu..dan it's my turn untuk tunjukkan muka confident...wahahahaah

masuk bilik HR dia... lagilah very casual interview session... cara dia explain things macam aku telah diterima bekerja... dan aku begitu mengharap rasanya bila ayat2 aku ke arah nk sangat kerja tersebut...

25 March 2011
tadaaaaaa petang dlm pukul berapa tak ingat... si HR manager call aku... dan aku diterima!!!!!!
pergghhhh aku senyum tanpa henti.... gila otot muka takleh tukar ekspresi dah...

28 March 2011
aku hantar surat resign pepagi isnin...
the rest... history...





dan aku tak sabar tunggu tarikh akhir aku bekerja di sini 29 April 2011!!














ni plak gambar aku jumpa dlm paper kosmo hari ini....
aku dilanda demam anuar zain...
makanya segala entry ada yg related dgn anuar zain...
eh aku terjumpa yer..aku bukan mencari....
belum level stalker lagi...hehehe

4 comments:

saad said...

wahh.. keje baru..

arachnida said...

yerr saad... keje baru... aku pun mahu pulang ke kampung halaman... :)

Intan and The Boys said...

meremang bulu roma aku ni wei...alhamdulillah senang rezeki ko beb. aku doakan ko dipermudahkan urusan lepas ni.

ko pindah dok umah mak ko la eh? dah dekat. senang tak pikir jem ke hape.

arachnida said...

yang.. kenapa meremang bulu roma? aku buat citer seram ker ?

Amin.. InsyaAllah..
a'ah pindah rumah mak aku... bahagia...:D