Friday, April 8, 2011

Dilarang Masuk




semalam aku menonton filem ini..di Pavilion..
motif sangat tetiap minggu aku menonton filem tempatan...
hahaha.. takpelah sementara aku keje sebelah pavilion ni makanya kita tonton la wayang..
3 minggu dari sekarang aku akan bekerja dia kawasan atau di bandaraya yg tiada panggung wayang...

ok berbalik kepada filem Dilarang Masuk ni..
aku tau cite seram tapi tak amik tau detail..
aku kan x suka citer2 genre seram ni..
k fid beriya ajak aku..siap bawakkan shawl tuk aku tutup muka... hahaha

pelakon hanya 4 org...
azma aizal yusoof ~ aku mmg suka tgk dia ni berlakon
muniff isa ~ aku memang selalu nampak muka dia dlm drama... lates drama gemilang.. baru episod isnin lepas dia kena bunuh
isma hanum ~ dia ni aku pernah tgk sekali berlakon dlm drama ..aku lupa tajuk dia drama hantu2 kat 8tv tu
shiqin kamal ~ haaaaaaaaaaa dia ni yg berlakon Legenda Budak Setan yg versi filem yg kaku cam kayu cam batu bata tu..

oleh kerana k fid dah beli tiket aku tgk jer la..
azma aizal & muniff ni berlakon mmg best la... natural...
2 pompuan tu..errmmm malas nak komen..

jalan cerita? ermmm isu utamanya adalah penjualan organ secara haram..
tapi aku rasa cam byk kena pikir sendiri dan buat kesimpulan sendiri..
ada byk key points..pastu sambung la sendiri buat ayat sendiri hingga faham sendiri..

aku tatau akhir cerita sapa yg hidup sape yg mati..
yg sah2 si bad tu yg mati...
pastu org ramai2 tu ? mangsa2 penjualan organ tu? doktor gila tu? mayat tu sape? salwa & maria? maria & bapak salwa?
kenapa tangan fatia ada luka sampai berdarah?katanya sebab ronnie..
ermm memacam soklan la..















akhir citer... aku pandang k fid... pastu...Hantu Kak Limah lagi takut la...
hahahahahah
lepas ni k fid nk ajak tgk senjakala & penunggu istana..
apahal la kakak aku sorang tu...

1 comment:

KhairulZamanKhobin said...

http://cikgumanstation.blogspot.com/2011/04/review-dilarang-masuk.html

review saya pasal filem DILARANG MASUK... jemput baca...