Tuesday, April 26, 2011

Asmara 2 Episod 8

'Akak' - gediknya ko ni Zira...
Meliuk lentuk tu perlu ke? Typical menggoda.. Dengan Melati jer pun..

Yang aunty pun.. Bgtau je lah asmara tu pasal Zira tu anak angkat..
Merepeknya la statement ko Zira suka Asmara sbb tu abang dia..
Yang dia ternampak Zira dok tergesel-gesel dgn Asmara dlm bilik Asmara tu apa??


'Saya suami Melati, Asmara'..
'Zaliya, Bekas isteri saya'.. Err kenapa tak sebut "arwah isteri saya"? Kan lebih lembut dan sedap didengar..
Muka Zaliya boleh tenang bila Asmara sebut camtu...
Nampak Asmara memang tak boleh lupakan Zaliya walaupun Zaliya berlakon dgn bagusnya menjadi 'Suhana'..
(Tapi memanglah pandai berlakon dah dorang ni mmg pelakon)
Aku tatau la realiti... Orang macam Zaliya ni mmg sangat tenang la menghadapi suami yg dia rindddduuuuu sangaattttt dah tu skang jadi suami kawan sendiri plak..
Org jumpa ex-bf or ex-gf pun kekadang leh meroyan...
Asmara memang tidak boleh mengawal emosi bila nampak Suhana..

Aku terpaksa mute scene zira n melati...goli tokak den..

Sedihnyaaaaaa Zaliya terseksa camtu.. Memendam rasa.. Terpaksa jadi org lain semata nak melepas rindu..
Yeayyyyyy Asmara marah Zira.. Len kali tolak jatuh tangga pun bagus gak..
Oit Puan Melati.. Ko yang timbul kan persoalan si Zaliya tu wujud... Sampai pengsan2 bagai kan..
Bila dah si asmara emo terjumpa 'Zaiya' ko plak bengang2... Ishhh rimasnya..

"Walau dia Zaliya sekalipun, saya tak pernah ada perasaan pun pada dia" ERKKK.. Jgnlah asmara oii..
Tapi takpe.. Memahami.. Semata nk bagi Cik Puan Melati tu tak bebel2 kan..

Sahlan.. Sahlan.. Manusia gila harta... Buka gila harta dah ni.. Dah memang obsess+gila+buang tebiat..
Sanggup buat macam2 semata nak harta..
"Takkan la orang mati boleh hidup balik" hambek anak ko menjawab
"Amboi sedapnya menjawab" hahaha reti plak hangin..

Eiiii alahai aku lupa mute scene melati-zira..
Apa ke gila gedik mautnya..
Nak benti belajar nk 'jaga' Melati konon..


Oh Zaliya.. Penuh airmata ..( Eh lagu baru jd background)
Menjeruk rasa, memendam rasa, kecewa, hampa, confirm boleh gila la camtu..
Ada anak pun takleh jumpa.. Ada suami pun dah jd suami kawan sendiri.. Kena berlakon lagi..


Ehhhh sudah2 la zira ni.. Penat la otak aku nak tune yg zira ni watak utama gak..
Ya Tuhan.. Nak keluar balik lauk dlm perut aku.. Dah la aku berlari.. Yer berlari masuk rmh sbb dah pukul 9 masa tu baru balik makan...
So typical marsha dr zaman diari af3 (oppsss terbukak rahsia aku tgk diari af)

"Ada 2 ustazah dlm rumah ni. Tu pasal saya rasa panas" eeiiii sahlan..

Sungguh pedih tengok kemesraan suami sendiri depan mata dgn org lain..
Suami yang amat dirindui..

Takpelah Zaliya.. Walau dorang makan kat restoran.. Main suap-suap fries..
Awak dgn asmara dulu lagi best..suap-suap, Makan sepinggan, sesudu..atas katil lagi..
Tu lebih mesra dan lebih romantik.. (Ni ayat pujuk zaliya ke pujuk aku pun tatau.. Hehe)

Apapun .. Walau episod ni penuh emosi meruntun airmata.. Cam aku pernah kata. Dah xde jiwa dah asmara ni..
Aku tengok sbb nak tau kesinambungan jer..
Watak aku x suka aku leh mutekan.. Aku leh sambung baca majalah..tak macam asmara 1 dulu..
Siap2 nak ngamuk bila adik aku nk tukar channel...
Sparks sudah tiada.. Chemistry, physiscs, biology.. Ke laut..


Asmara mana kata-kata kau ttg zaliya masa ko cakap dgn melati
"Awak, saya dah temui cahaya.. Cahaya yang dapat bawak saya ke syurga..saya akan didik dia menjadi isteri yang baik" - episod 10 asmara1




Errmmm mari sambung ke drama Ayu Suraya plak...
Nasib x bertindih..

No comments: