Tuesday, June 24, 2008

Document Controller

document controller ni satu kerjaya yer..
memerlukan kelayakan gak..
aku tak faham org yg ingat aku ni jaga docs termasuk jaga mesin fotostat..

ada HR & ADMIN EXECT baru masuk..
EXECT yer... post aku mana de perkataan EXECT...
tup2 dtg kat aku bg doc..terus kata " as copy ni 3 keping"
hahhhhh??? hello..mesin fotostat tu ada je depan mata..copy la sendiri...
aku pun ckp la..letak je atas mesin tu tekan copy..
tu insiden pertama..

insiden kedua..
dia dtg dgn docs gak...
"as..fax pastu scan emel kat saya" wah..wah...sudah lebey nih..
bosses pun x bg aku instruction camtu sbb ada project clerk dok sebelah aku ni..
biasanya dia la yg buat...

"safiah..mesin fax kat situ.. pastu nk scan tanya eddy nnt dia bg ur ID"
aku bukan nk berkira boleh je ajar...
tp dah ayat ko tuh menikam kalbu kan...
1st day buat hal dgn aku... suka suki bg instruction...dia buta ke clerk dok sebelah aku tgh baca paper..
dgn aku da la byk keje...seminggu kat KK tambah keje sini pending seminggu..

DOCUMENT CONTROLLER kejenya bukan amik paper2 yg bersepah kat meja n file kan je tau..
ada sistem n software kena monitor flow in/out docs tu..
bukan sume org leh access sesukati... kiranya penyimpan mohor besar gak la...
nak ajer aku tampal JD aku kang...
kot yer ko tu exect... ada bilik sendiri x macam aku kongsi2 dgn clerk n despatch...
1st day..tolong la behave...

pelik2 perangai org dlm opis nih..
aku pun pelik ker...
aku je yg normal...heheheheheeh

2 comments:

Unknown said...

harus je kau kibas mereka-mereka itu dengan kepak wanitamu..

arachnida said...

kepak ku taklah gagah mana nk kibas mereka.. :D