Friday, June 27, 2008

menyusahkan betul...

aku minggu ni lebih banyak diam..
banyak gila kerja..
colleagues aku perasan,,
leeza n ina tertanya sesama dorang apsal aku tak bercakap..
cam time lunch aku akan makan jer..
concentrate.. if tak selalu aku ni ada je yg nk diceritakan..
if tak pasal keje pasal food pun jadi jer..

entah aku amat sibuk dan aamt terkejar2 dateline,,,
aku amat stress rasanya.. buatkan aku hehari makan sundae choc cornetto McD!!!
habislah if leeza tau..membebel dia kang..
hehari by kul 1030 aku da tido..
aku da sangat tak larat kot keje nih...

akula doc controller..iso coordiantor..trainer tuk ISO..
cam 1manshow tuk dptkan cert tuh..
sume org tuding jari kat aku..
cam akulah yg bertanggungkjawab sepenuhnya ke atas bab ISO ni..

lerr..ni kan tanggungjawab sume org yg terlibat dlm comp nih..
aku coordinate je..
aku da bebel tahap nenek kebayan da ni..
dorang yg x larat nk dengar kan..
esp org2 site...

seriusly comp ni in a mess..
tak pernah ada sistem...
dia cam..ko buat la keje camne pun asal keje siap..
takde formal guideline..hatta cara filing sekalipun..
1st time sampai Lumat...ermmm..
meja besar ala2 meja makan 8org tu penuh segala tok nenek docs..
aku dgn selamba bebel suh nadzri si QA engineer tu buat filing...
segala macam main campak je atas meja tu...
bila nk pakai punggah je kertas2 tu...apa kenamanya comp besar camni..

bila aku mintak ikut sistem yg simple..
mula la keluar bunyik2 yg kurang menyenangkan..
susah la ..lecehla..
korang tanak buat..korang takde cert...aku senang je..
takde cert comp tukar gred..downgrade...takde project besar..korang takde la keje..
senang cerita kan..
aku je yg dok risau2 cam tah apa2...

tengoklah sape yg akan panik nanti..
ofis lama aku panggil interview next week..
if dia bagi apa yg aku expected tu.. InsyaAllah
aku tinggalkan jer.. comp ni..lantakla in the middle of ISO ke apa ke..
janji 1 month notice..
senang hati aku keje dgn australian walaupun mulut dorang tu mmg kekadang mls nk dengar...
dari keje dgn company TOTALLY MELAYU ni..
take for granted bumi status..


arrgghhhhhh aku amat tertekan..
dah la aku br tau rate gaji aku adalah paling rendah..base on jobstreet punya survey!!hampeh tul!!!





nak balik rumah!!!!


No comments: