Monday, June 2, 2008

ceritaku.....

Jumaat 30 May 2008

Jumaat yg sunyi cam aku da tulis dlm entri sebelumnya..
menjelang petang Mirul sms.. ajak g tengok wayang..
sebenarnya ms tgh hr dia sms kata x jadi..
nk g melawat 'mak hayam' katanya... hahaha
tp petang plak bila aku call..sentap katanya dgn kekawannya..
so plan la nk g tgk superhero.. kt Bkt Tinggi..

pukul 7 mirul call kata da otw..
aku lak kena balik rumah dulu..
aku jumpa mirul dlm kul 830 kt JJ..
diatgh beli brg2 dapur..
memilih sakan.. pilih yg paling murah.

bab membayar plak..punya la panjang
leh bergossip sakan..
da tau wiken ramai org..br dpt gaji..bukakla kaunter byk sket..
bergossip2 sampai gak turn kitorang...
aku tkg pegang sushi jer.. yg lelain mirul angkat sendiri..
anta g keter dulu... sblm kitorang proceed nk dinner lak..

since budget constraint..aku n mirul la. (bulan ni kitorang cam sangat kekurangan duit)
kitorang makan KFC.. (budget ker?? hahah)
aku amik snack plate..mirul dinner plate..
tp aku baru makan separuh chicken wing aku...mirul da habiskan 3 ketul ayam dia..
licin dgn coleslaw n whipped potato..
since satu lagi ayam aku bghn dada..aku kureng sket..
aku offer kat mirul.. hmm apa lagi..hilang dlm sekelip mata jer...
habis ayam aku dia bukak plak sushi yg dia beli kat JJ..
hmm x sempat aku nk mintak..pun licin....

wayang start kul 950..ms tu kitorang ada lagi 15 mins..
temankan mirul smoke kat luar sambil cuci mata katanya..
ngadu2 pasal odeng kat dia... kata mirul.. biasala bila bercinta..
"dunia milik kita berdua"
dah habis citer pasal odeng plak..
mirul dok pujuk2 aku tuk sambung tgk midnite..
nk tgk Prom Night.. memacam la alasan yg dia bagi suh aku ikut dia..
mana la aku leh tgk midnite..
kalau aku rasa nk tido dlm kete mlm tu...leh la...
pujuk memujuk tp alih2 aku plak yg bg ceramah motivasi kat dia..

citer start dlm kul 955...gelak2 tanpa henti..
tup2 da habis.. by 11.05 aku da kuar...
bestla citer ni.. sangat kelakar..
biasala.. ala2 'scary movie'
ms dlm wayang apis sms katanya da beli kain tuk buat baju melayu raya..
kaler pink... takpela..butang baju melayu tu kan leh tukar 7 kaler.. oklah tuh..

habis wayang tak kemana lagi...
walau mirul ajak lepak sbb dia punya next shift 1145mlm sabtu..
dah kul 1130...aku kan ke cinderella..
kena balik by 12am..
sblm balik sempat pesan kat mirul simpan sehari RM1..
nak tengok next movie..:D

aku balik pun bukan buat apa..
sambung tengok tv lak..


Sabtu 31 Mei 2008

seawal pukul 950..(awal ke?) aku da keluar rumah..
nk bayar hutang2 keliling pinggang...
aku g area Bkt Raja..senang..bank berderet kat situ..
da alang2 aku kat situ singgah la ke JJ Bkt Raja..
saje je..
nk masuk je pintu nampak sorang ni tolak troli penuh dgn aiskrim Baskin RObbins..
yelah 31hb...31% diskaun..
lalu Baskin Robbin tu plak..mak aiiihh panjang nya barisan.. masa tu dlm kul 1115..

aku jenjalan..pastu terjumpa oldtown kopitiam..
bila plak bukak kat sini.. setau aku tempat tu delifrance..
lamanya aku x ke situ sejak Bkt Tinggi bukak
aku pun lepak la sesorang kat Oldtown..
sambil tengok org lalu lalang...
lama gak aku kat situ... makan roti bakar je.. da bekfes kat rumah...

lepas tu sambung window lagi..
hampir meng shopping kan diri..
aku da amik da baju tuh... 2 helai...pastu aku eltak balik..hahahaha
berjaya mengawal perbelanjaan aku!!
tp bila aku masuk MPH.. aku ternampak buku yg aku nk beli since 2005..
La Tahzan.. atau bhs melayunya Jangan Bersedih..

saiz yg comel..dia buat 2 jilid..
so tak kira da masa tu..aku amik Jilid I tu..
akhirnya aku ada buku nih...
abcanya tah bila.. janji aku da beli..

tgh sibuk2 aku jln2 mak call..
ajak balik kg.. hmm aku cam mls sbb aku tgh jenjalan...
heheheheeh... nnt aku leh drive sendiri ptg2 sket..
bukan jauh banting tuh...

aku sampai rumah dlm kul 230pm..
mak call lagi katanya kete ayah rosak tgh jalan..
so aku kena g amik dorang kat rumah ucu sbb kete x leh siap..
hmm sib baik gak aku x join dorang balik kg...
sbb sure aku gak yg kena balik naik bas ke klang tuk amik kete aku lak..

mak kata amik dia petang2..hmm br 230 kan..
tup2 kul 430 mak da suh dtg sbb ayah nk guna kete..
aku sampai rumah ucu dlm kul 530..
eh silap rumah uda plak dorang nih..

sampai2 jer... hmm ucu aku kata " ha buruh tambahan da sampai"
dorang tgh buat kuih tiram rupanya...kan ke leceh kuih tuh..byk prosedurnya..
berangan buat sampai 2 kg tepung...
jenuh gak nk menghabiskannya..
sblm maghrib da pun siap..

lepas tu sesi lepak depan tv sambil mengunyah kuih tiram..
x byk mana pun dah bahagi2 sesama sendiri..
dptla sebalang sorang..
hmm aku tukang ngabiskan jer...
eh aku pun buat gak.. penat oo menyempitkan diri kat dapur yg lebih comel dari diriku..

dlm kul 9 bertolak pulang ke Klang..
awal2 ayah da bersandar kat seat belakang..
hmm aku kena drive..
sampai rumah sambung tgk tv..Cerekarama.. apa tah tajuknya..

yg berlakon Ezany dgn Fauziah Nawi..
padahal siang tu aku da tgk "Ampunkan Dosaku" Ezany dgn Fauziah Nawi gak
layan jer... habis tv3 aku tkr chnl..kat Oasis adalagi citer "Ampunkan Dosaku"
hmm bukanla Astro kalau x repeat..:D


Ahad 1 June 2008

pepagi mak aku da kejutkan..
katanya ada 2 surat Important dari Astro..
la..aku br lambat byr sehari takkan da hantar notis..
rupanya smart card baru..

jeng..jeng..jeng...
tuk 2 akaun berlainan..
1 emp acc n satu akaun reg aku..
hahaha harusla aku activate dedua..
emp acct ada sume chnl!!!

hari ahad kurang produktif..
maklumla kete da kena share dgns ume ahli keluarga..
mak ayah aku ada 4 kenduri nk pegi..
adik2 aku nk g tuisyen nk g keje..
kakak dorang yg baik hati ni kena dok rumah..

dlm kul 4 aku tgh sedap tido..
mak suh bangun kemas2..
nak hantar aku balik asrama... hahahah taklah
ke rumah uda kat sri gombak..
dkt dgn opis.. pastu pepandai nk g opis camne..
hahahahahahahahahahah..

yelah...susah sangat nnt takde kete kat rumah tu..
sian mak ayah aku..
nak ahdiahkan kete sebijik x mampu..
aku mampu tinggalkan kete pinjam (pinjam dr maybank..:D) aku tu jer..

jadinya bila aku da berada di sri gombak..
yg tak jauh mana pun dr opis..
harusla bangun just in time nk g keje kan...

hahaha...





aku tau citer2 ni kurang menarik..
pedulik apa..
ni kan ke BLOG AKU!!!!!

No comments: