Monday, April 14, 2008

entah kenapa..

Entah kenapa...pagi ni hati aku cam tak tenteram..
cam risau.. cam ada yg tak kena... x sedap hati..
cam pelik gak... bukan bad mood.. cuma cam x relax..
hmm...
kenapa la agaknya....ni sambil menaip ni pun aku cam rasa x selesa..
hish..jgn fikir bukan2..

weekend aku...cam busy gak la...
jumaat mlm aku bake lagi.. choc cup cake...
pepagi sabtu spt yg tlh dijanjikan ...aku g bekfes dgn k fid..
at 9am aku da ada kt The Mall.. dia amik aku n kitorang g breakfast kat Oldtown Kopitiam Jln Yap Kwan Seng
sesampai aku dlm kete k fid aku tengok dia tgh belek camera..
camera baru rupanya... persediaan nk g perhentian la tuh..
Olympus yg leh masuk dlm air tu..
yg iklan dia org2 reramai terjun dlm pool..
rupanya dia g PC fair..terjebak dgn kamera tuh..

so sesi bekfes diselang selikan dgn sesi explore camera baru k fid..
sambil try sume mode yg ada..
baper byk la pics dlm kopitiam..
k fid da tgk filem Definitely, Maybe..
so kitorang borak apsal tu gak..gelak2 sakan..
esp citer pasal scene kekanak sekolah belajar sex education..
"rehearsing" katanya tu pasal ada kes "accident baby" <-- explaination Will kepada anaknya Maya..

lama gak lepak kat situ by 11am br kitorang gerak g bookfair..
Ya Allah..ramainya umat manusia dlm tuh!!!!!
takleh gerak.. rombongan sekolah punyalah banyak..
1st singgahan.. Karangkraf..hmm mmg full...berhimpit2 kat situ..
aku biasanya akan belek satu2 dulu buku2 tuh sblm beli..
pastu mencari buku yg sinopsis belakang dia ada tulis Que Sera Sera..
jenuh gak sbb aku lupa tajuk dia.. heheh

kak fid pun tolong gak la carik..
akhirnya aku jumpa.. ada pic mini cooper kt cover dia..
akud a lupa dah apa tajuknya..hahahaha hish pelupa sungguh..
aku beli la 3 novel.. terbang RM53..
kak fid pun beli gak novel!!!! hahaha but thriller novel la..
she's not into love story sangat..

lepas da berhimpit2 kt karangkraf..
kitorang proceed ke CESB..fav aku gak...
aku da nampak kartunis fav aku!!!UJANG..
ada org tgh amik sign dia...
hmm aku pun terus je beli new collection dia..IBC..
da bayar trus g tempat dia suh sign...
akhirnya!!!! setelah bertahun-tahun aku minat kat dia ni..br sabtu lepas dpt sign dia kt koleksi dia..
kak fid lak beli Gila-Gila.. katanya da bertahun x baca..
mmgla aku start beli Gila-Gila masa harganya RM1 kot..naik ke RM1.20.. naik ke RM1.50..
last saturday kak fid Rm5.50...hmm betapa jauhnya harga tu naik..

Aku sangat suka dgn Gila-Gila ni.. x pernah missed..
tp bila Ujang buat majalah Ujang..aku da stop beli Gila-Gila..
ikut Ujang... x lama gak bila aku rasa kurang umphh..
byk aku belajar dr Gila-Gila ni... yelah start beli masa tahun 1986..br darjah 1..
membaca pun merangkak gak..hahaha tp byk kenangan..
dr Gila-Gila aku belajar perkataan 'fail' yg aku baca as 'file'..heheheh
dr Gila-Gila gak aku teringin gila nk masuk MRSM Balik Pulau..
sbb cerita 'Ayub Setan' oleh kartunis apa tah nama dia...
yg dia guna nama Sireh plak lukis 'Student Life' pasal MRSM Balik Pulau gak..

Aku suka.. Aca & Atuk..Aku Budak Minang.. From Taiping with Love.. Tan Tin Tun..
hish byk la kenangan dgn kartun2 ni..
Tiga Dara Pingitan pun satu lagi aku suka..
citer Along & Cik Li nya pun aku suka..
org akan kata apa2 je..but skang ni Ujang n Cabai da kembali ke Gila-Gila..
aku takkan miss beli lagi dah lepas nih..

rupanya ada byk floor bookfair nih..
kitorang naik level atas.. byk academic book..patutla x ramai..
singgah kat Pearson..
aku jumpa buku 'Happy at Work' menarik.. RM68..hmm..
pastu jumpa buku 'how to be a failure' buku ni kelakar n best.. RM68 gak..hmm
nntla aku beli lelain kali..hehehe

da kepenatan n we need our lunch... beli air mineral..
terus lepak tepi tiang.. tengok org...
sambil tu sempat baca Gila-Gila..
pastu dedua mengekek ketawa..
kelakar!!!

by 3pm..dedua da kepenatan berjalan...
tapi sempat tu g berangan plak kt The Mall..
nk minum...sume tempat pack!!
food court..fast food..end up kitorang g Secret Recipe..
called rina.. nk jumpa dia..

415 rina sampai... kak fid pun da nk kena balik sbb ada kenduri..
after 3 years br jumpa dia..lama betul..
dia makin kurus..
sambil makan sambil catch up stories..
apstu dia kata if bleh balik lambat singgah rumah dia ..jumpa baby..
hmm da lama x jumpa mak ayah dia pun.. apa lagi si ASH..

kan betul..sampai je rumah dia.. mak dia terus tanya..
naper lama x nampak... dah berisi.. tp cantik..hehehehe sukanya aku
ayah dia plak kata..dah lupa ke..
huhuhuu..
mana leh lupa.. kawan main2 barbie doll sampai kena marah2..
main beskal...sampai jatuh2...
pastu mama dia sure akan belikan ais krim tiap kali balik sekolah..
aku dulu jln kaki g sekolah..mama dia sure suh ikut if dia nampak aku..
bila da sek men..same gak la kawan g jln2..
masa aku masuk MRSM..mlm sblm pegi tu mama dia dtg rumah.. cam nk hantar anak sendiri..
if cuti je g lepak rumah dia..

zaman belajar.. hmm ada la temankan dia audition tuk pengacara 3R..
dia masuk Cleo tuk apa tah aku pun lupa..
masa ni aku da pindah rumah...jauhla gak dr rumah dia..
tp dia da ada kete.. so dia akan amik & anta aku ..
or if lepak sampai lewat..tido rumah dia jer..
hmm those were the days..

masa sampai rumah dia..ash tgh tido..
bial dia bangun terus nampak muka dia mengintai dr sebelah dinding..
geram aku dgn dak ni..comel!!!
pipi dia geram aku tengok..
memula cam memalu dgn aku..
tetiba je pegang tangan aku..ajak g balcony... "ngok cuwimming pul"
hehhe..he is such a joyful baby..
takde la merengek or menangis..
he'll play on his own..but kekadang aku pun sekali kena main chu chu train dia..
nak mandi pun ajak aku skali..
oppss..aku kena stay for dinner..makd ia da lama tak ngobrol2 dgn aku..

so aku temankan si kecik tu mandi..grab tangan aku tanak lepas sampai masuk bath tub dia..
makan2 pun dia sibuk sekali nk fork n spoon ...
byk la yg kitorang borakkan..maklum da lama gila x jumpa..
rina showed me some pics.. hmm frens frm MGS yg sume da jadi mak org..
sarah, azah, fazlina..all ada child same age as Ash..
dats why la gath tu mommies jer yg dtg.. hehehe

tah macam mana terkeluar citer pasal ungku..
she said she called him a year ago..
ungku bitau da tak keje kedai tu..skang keje Hopital Mata THO..
aku interview situ alst december... bkn rezeki aku keje sekali dgn dia..:D
rupanya sejak dr klang mmg Rina buat spec dgn ungku even dia da pindah Tmn Tun..
aku yg x jumpa dia bertahun... aku bitau rina dia da kawin n ada anak..
rina kata he looks haggard (betul ke word ni) cam kurus n x bermaya jer...
hmm kenapa yer..
terus cam teringin nk contact dia balik..tanya kabar..
but thinking of wife dia tuh...hurmm..

aku tengok AF kt rumah rina dgn parents dia..
sambil jadi pengkritik tambahan...
parents dia suh tido je rumah dia.. but aku x selesa sbb takde spare clothes..
if aku ni sesaiz dgn rina takpela gak..huhuhu..

aku balik exactly lepas AF habis..
parents dia siap pesan if jln jem, mls balik Klang singgah je Bkt Tunku lepak rumah tuh..
InsyaAllah uncle..aunty..
mak dia suh dtg gak len kali.. borak2 dgn dia..
hmm lately aku ni cam kawan borak mak2 kepada kawan2 aku..
hehehe...
and dat lil boy tanak salam/kiss aku goodbye..
mak rina kata mmg camtu..
if dia suka org tu..dia x suka goodbye..
hmm..i'll be back..ahaks...

hmm.. hr ahad aku takde activiti sangat..
dok rumah baca novel..sampai habis...
bestla novel nih.. anis ayuni punya..

dan isnin aku cam biasa.. pepagi da kena jerit dgn si shidek yg bodoh takleh diajar..
leh argue dgn aku pasal replace & additional info..kan ke beza...
ba****g betul la dia nih..
bila la dia ni nk cuti panjang..
or shud i take long leave???

hmmm....

No comments: