Wednesday, April 2, 2008

lupa...

memacam yg aku lupa sejak akhir2 nih..
isnin aku lupa nk bwk HP...
penting wooo HP nih..
hari ni lak aku lupa kamera aku...
penat snap pics cupcake aku...
yer..mlm tadi aku buat cupcake lagi..
asal cam mood x best je buat cupcake..
tengok kek tu kembang n naik cantik... dgn warna2 yg comel..
kekonon tenangkan hati...
aku cam tak tenteram la lately ni..
bukan sebab stress..cuma cam x sedap hati..
cam asyik risau la... cam takde mood sangat la..
walaupun aku dpt g treasure hunt ahad lepas..
mmg la best g hunt tu...
tapi dlm hati ni cam berdebar2 risau..sedih pun ada kekadang..
hish baper lama hormon imbalance..takkan sepanjang tahun lak..

citer treasure hunt :

* pepagi kul 6 da kuar rumah..amik lina kat rumah dia... cuak gak sbb call berkali2 x angkat...risau lak x bgn tido lagi
* kena ada kat Aquaria by 7am..registration
* sampai area Midvalley da nampak dah org lari2... Marathon Antarabangsa AMbank..
*pepagi ahad da jem jalan sbb dorang tutup tuk event tuh
* call k fid sbb 7am still kt mahameru lagik.. dia pun sangkut rupanya..
* park kete kat opis kak fid.. lina gelakkan pas parking opis tu..bulat bentuk cd..
* sampai Aquaria..jumpa sharon.. nk register kena tggu kak fid sbb forms yg kena submit sume ada kt dia.
* lepak2..sambil cuci mata... hahahaha si Lina merungut lupa bwk spec...x nampak prospek..pepagi da bitau aku dia ada hidden agenda..at least bwk balik 1 phone no..ahaks..
* kak fid sampai pun around 725...register..dpt sandwich n mineral water.. lepak makan..
* flag off 8am tp delay jap sbb ada kete still sangkut kat Loke Yew
* flag off yg pelik gak la..ala2 lepaskan peserta marathon plak..kena lari2 ke kereta tuk flag off
* mmg la race.. nampak la kete2 hebat ni memecut di jalanraya..BMW..Honda..Toyota.. kami naik Kembara..
* sampai KL Bird Park..kena buat preliminary task sblm masuk... kira burung2 yg ada dlm sangkar..da la burung2 tu kecik dah tu asal ada movement je dia oun gerak... naik juling mata aku..
* task yg diberikan mencabar fizikal gak la sbb KL Bird Park ni berbukit... nk lari2 aduhla..dah la besar..
* checkpoint 7... kena amik clue dlm kotak..hmm aku la hulur tgn..terpegang benda berbulu.. terjerit jap..tapi aku teruskan...hmm dpt clue n jawab...aku tanya adik tu apa dlm kotak..sambil aku megintai...ada tikus kecil besar ibu jari banayk!!!! eeeiikkkk...
* dapat la jugak selesaikan task dlm Bird Park sbb selagi x siap takleh proceed to Zoo Melaka
* 11am br gerak ke Zoo Melaka.. hmm.. sesi memecut di lebuhraya.. kete2 yg best tu sume saha2 da memecut kan..
* kt exit Bkt Mahkota lak jln jem yg tak gerak!!! sudah sure lambat
* aku call Faiz tanya alternatif... dia akta exit la Bkt Mahkota pastu kuar Nilai..
* tp kitorang da tertrap dlm jem.. teruskan je la..
* rupanya ada perayaan Chien Beng (aku x tau eja) kat Nilai Memorial Park... lane paling kiri dorang da jadikan parking space.... hmm
* perjalanan diteruskan ke Melaka.. LIna n Sharon kt belakang mmg da selamat menidurkan diri mereka..
* aku n k fid je borak2 sampai Melaka 12.30..
* kaki mmg sakit gila da masa ni sbb dok lari2 dlm Bird PArk..
* kena amik clue lagi dlm kotak plak..tis time aku masukkan tgn pastu aku stop..cam ngeri je.
* aku intai n sah perasaan aku... ULAR SAWA ALBINO!!
* aku kata takleh buat..suh org lain..last2 Sharon masukkan tangan n manage tuk amik clue..
* kena kumpul kad kaler biru ikut clue..
* mmg la taking own sweet time..kaki sakit..badan penat..lapar pun ye..
* masa jumpa 1 kad kt closure banteng ada satu lagi blue card kt kandang sebelah ... bonus la tuh hehehe
* kena carik lagi 3..n salah satu tu kena carik dlm TAIK GAJAH!!!!
* aku tanay takleh guna cangkul ke..takleh..kena guna BARE HANDS..
hmm..korek2 jumpa gak..tapi bau toksah kata la.. hmm semerbak..
* at tis point la aku tercicirkan kad few meters from checkout point..hampeh!!! penat sangat rasanya..
* kena race balik ke KL lak..Aquaria..
* task dlm Aquaria... byk tul soklan nk kena jawab..
* pening2 gak sbb ramai org dlm tu.. plus lampu dlm tu ala2 romantic je..
* sempat la hantar kertas by430...kertas jawapan x siap..ahaks...
* g makan kat fud court tuh..laparrrrrrrrrrrrrrrr
* pastu prize presentation ceremony.. team aku x menang pun..
* hari tu habis 630..kaki da tahap aku seret jer.. penat... pastu kena drive lagi balik ke klang.. hmm....

begitulah cerita aku g treasure hunt ahad lepas...
dah lambat 3 hari..basi ker... hahaha

timke start keje lak...kang bos marah plak..bayar gaji tuk update blog..
chiow..

No comments: