Tuesday, April 8, 2008

KLIBF..Exam SPA..IKEA..IKANO..Curve

hehehe da hari selasa...
terskip da semalam nk update blog..
yg rata2nya diabaca paling byk pun oleh 2 org jer...ahaks..
byk aktiviti aku sejak jumaat lepas..
agak full sehingga aku lupa skang ni jumaat arituh aku buat apa ekk....

opps baru teringat balik opis aku g KLIBF..
PESTA BUKU ANTARABANGSA KL..
kt PWTC dgn liza.. after office terus ke rumah dia park kete n naik LRT g PWTC..
satu stesen je dr rumah liza ni..
sambil jln tepi sungai err sungai apa pun aku x tau tapi kt sebelah ofis DBKL tu...
sambil tu liza pun bercerita yg dia membesar kt situ....
oooohhh...

KLIBF..thn ni ada 3 tempat berbeza..aku n liza cuma round 2 area je.. tgkt bwh n tkt atas..
sampai2 je aku attack alaf21...nk cari novel tp cam takde yg berkenan plak..
tp terbeli gak satu.."Segalanya Untukmu" oleh Aleeya Aneessa.. RM17
pastu round2 plak ke CESB.. nampak koleksi Tiga Dara Pingitan Jilid 5..hmmm nk beli ke tanak..
end up tak beli sbb weekend akan dtg ni nk g dgn k fid plak..
so round 2 booth je..x ramai org..br 1st day n lagipun masa tu weekday..
aku je yg beriya kot nk pegi..
kitorang kat situ sejam je..pastu g makan kt Mall n balik

sabtu 5 April plak... aku ada exam SPA..tuk ke2 kalinya dlm 6 bulan..
last year masa aku keje Astro..aku g amik exam kat Sek Men Puteri Titiwangsa..
tis time aku kena g Putrajaya... Perbadanan Putrajaya..
hmm bab ke putrajaya ni... sepuluh kali aku pegi pun aku kena ikut signboard pun..
syitut ckp dgn opis dia..hmm opis dia da pegi byk kali pun aku x ingat..
sib baik byk signboard..
pepagi buat aku da kaur rumah yer..exam start 930..aku kuar rumah 7am..
harusla sampai putrajaya by 8am.. apa aku nk buat... aku pun round la area dekat2 situ..
kang aku merayap jauh kang sesat plak..
aku terus rasa mmg la cantik bangunan2 tu sume.. teringin plak nk buat sesi fotografi kat situ..
hmm take my own sweet time... menikmati pemandangan..
lagipun makhluk mana yg keje hari sabtu... kul 8 lak tu mmg takde org la..
nampak la bangunan KPDNHEP... ofis si Eadie tu..hmm..
pastu aku rasa awal lagi..aku round nk carik kedai...
Ya Allah susahnya nk jumpa kedai..
tup2 aku da ada kt area kedai2 yg ada medan selera..
hmm g bakeri jela kekonon tuk alas perut..

exam dr kul 930am-4pm....letih wooo..
ramai tu dlm dewan tuh..
aku mengantuk gila masa exam..sume paper aku habiskan cepat...
soalan bab minat & sahsiah diri la aku rasa aku belasah..
antaranya :
  • orang bercerita dgn saya ttg masalah mereka
  • saya menghubungi rakan2 lama saya
  • saya lebih senang memberi senyuman daripada menegur kepada orang yg baru dikenali

option jawapan plak :

  1. sangat sejutu
  2. setuju
  3. kurang setuju
  4. tidak setuju
  5. tidak pasti

lebih kurang la soklan n jawapan nya..

yg paling aku concentrate pun bhgn daya menyelesaikan masalah.... soalan maths tanpa kalkulator.. 40 soalan dlm 45min..

abis exam aku round g alamanda...ramainya org..yelah situ je la org putrajaya nk g round pun kan..nk cari butter kat carrefour..hmm mahalnya.. aku terus balik..25mins je kat situ.. byk masa habis nk elakkan org2 ramai masajln dlm tuh..

aku balik rumah sampai pun dlm kul 5 lebih... masa ni apis plak otw ke klang nk g Pantai Medical Centre.. buah hati tecintanya Yana masuk spital... operation katanya..aku tak berminat nk tanya lebih lanjut... aku bgla diretion tuk dia g sana.. pastu katanya nk jumpa yana jap je n ajak aku g Bukit TInggi... shopping.. suh aku siap2 sbb dia kata mmg confirm x lama...

alih2 aku dpt sms apis "..u, i rs x smpt utk bersopping laa.my mum da cl suh bkl.:( hampa hancur berkecai harapan i. adehh"

hmm...sejak bila plak mak dia cam kontrol dia nk ke mana.. hmm apis...cam nk tipu x jadi jer.. sukati ko la pis.. selama ni ko tuh merayap x balik rumah berhari2 pun cam takde apa jer... takyah la tipu if x pandai..

aku g tesco.. beli butter...hehe apa lagi keje aku if bosan... buat cupcake..tis time aku guna resipi triple choc..tp cam aku jadikan double choc je... habis kalori bertambah!!!sambil bakar kek sambil tgk konsert AF6 yg tak best tuh... if AF dulu aku tak buat keje apa pun ngadapa je depan tv... cam kureng plak thn nih..

ahad...aku masih x puas ati dgn apis..apsal tah... aku nk sangat keluar.. smsm kak fid ajak g Ikea..

apsal la aku nk g Ikea aku pun x sure..tp mmg teringin berangan dlm Ikea tuh.. k fid tanya nk beli apa..aku ckpla "jomla g berangan" dia pun kata ok... so jumpa dia kt curve kul 4pm.. jenjalan dlm ikea..sambil berangan sambil bergosip.. sambil bercerita nk kurus... pastu masuk butik2 berangan nk pakai baju kecik2... hahahaha hari berangan nih.. tapi leh plak g makan sushi lagi...heheeh gila sushi betul kitorang nih....kekonon last sblm nk diet...pastu masuk plak aussino..hmm sale.. k fid beli body pillow yg aku pun x sure apa fungsinya... da badan atas tilam nk letak pillow lagi ker.. or ganti bolster..hmm..

sambung berangan kat Harvey Norman..nk beli blender la food processor la..oven besar lagi..jln punya jln aku terperasan ada org perhatikan kitorang.. la.. kak aida.. colleague masa kaverner gak.. dia dgn fairuz n baby dorang.. amin farid..tergendala sesi berangan kitorang dia ajak g minum.. kt kluang station..borak2 kosong.. main2 dgn amin...

dlm kul 930 kak aida nk balik..aku n kak fid pun meruskan perjalana ke curve sbb kete kat sana.. amsa turun escalator terserempak dgn anuar zain..dia naik.. hmm handsome!!! rugi plak x tegur n amik pic dgn dia.. camera ada je dlm beg.. hmm..

kitorang balik dlm kul 950 setelah byk kedai tutup pintunya.. kak fid kata " ni aida la punya pasal" hehhe kita akan samabung di waktu akan dtg... :D

balik letih gila.. berjalan tanpa henti..gelak2 lagi...

hehehehehe..

No comments: