Thursday, April 17, 2008

Medical Check Up

pepagi ni aku da tercongok kat Daya X-Ray pebenda tah nama klinik tu..
da la jem teruk kt federal highway..
parking lak mahal..hish..
aku malas betul nk g medical check up ni sebenarnya..
si shidek da bising...semalam aku g klinik tu..pastu doc tu suh xray kat jln raja laut lak..
hish buat sekali kan ke senang...
lagi satu aku bosan sbb sesorang kot..
masa dgn Astro..med chck reramai..sekali satu batch..
batch16 CSO KJCC...
seronok la tggu turn ada member nk layan borak ke apa ke..
really missed those days bersama kawan2 batch kt Astro..
cam sekolah pun ada rasanya sbb by batch...
1st time aku masuk keje ada batch2 nih...

Astro ni best..sbb interview reramai..
training reramai.. exam reramai..
sume reramai sekali la satu batch...
even br masuk tempat keje x rasa keseorangan..
ada ramai lagi seangkatan..
aku tinggalkan astro sbb keje..jawab call..
if ikutkan benefits n kekawan mmg best!!!

semalam aku balik mak aku ada buat bubur 2 warna tu..
aku lupa la nama dia apa..
kaler coklat tu manis pastu ada kaler putih tu tawar..
aku suka gila benda nih..
seingat aku..masa kekecik ni la birthday cake aku..
aku plak yg akakn distribute g rumah jiran2..
dedulu dok kuarters..mana de pagar2 bagai..
belasah je g rumah org..

best ooo dok kawasan kuarters..
aku dok kuarters pos.. kaw sebelah kuarters telekom..
pastu ada kuarter JKR.. MPK.. Tali air...hmm byk...
ramai gak rakan sebaya..
pepetang balik sekolah main rounders, konda kondi, ting-ting,
ikut musim la..
pastu ada kuil dekat situ..dlm 5-10 mins to 7pm loceng kuil tu bunyik..
if aku x sampai rumah time loceng tu habis bunyik..siapla..

biasa sangat getah paip.. hanger lekat kt badan aku ni...hahahha
sib baik takde parut...maunya byk lines huahuahua..
eh ada satu parut.. jap2..nk cek..
eh takde la.. luka tu besar.. kan besi pagar tu bentul L..
tah camne aku jatuh atas besi yg tertanam..terseret..
huih ada 3 lines...besar..koyak!!!! kat betis aku..

mak aku ni if aku jatuh masa main..balik nanti dia tambah la..
sape suh main x ingat dunia kan..
selalu jatuh tu balik sure mak aku sental lagi time mandi...hmm seronok..eeiissshhh
masa terkoyak betis aku tu..aku lari rumah jiran aku..
selamber je mintak minyak gamat..makcik tu punya terkejut..
dia panggil mak aku..
aku pun start nangis..sbb takut kena marah..bukan sbb sakit...

hmm memang kena bebel la.. tp mak aku bwk la aku balik.. sapu ubat..
sakit gila.. x g klinik pun.. Alahamudlillah takde infection pun..
aku rasa besi tu karat.. aku sihat jer...wakakaka...
byk betul kenangan kat situ...aku dok situ sampapi lepas SPM..
last 2 years aku tengok rumah2 tu sume da kena roboh..
dorang nk buat perumahan pegawai apa tah...
hmm.. chilhood memories byk gila kat situ..

tpkan ada masa aku da masuk maktab...
cuti sekolah time tu..
kawan aku dak maktab hantar aku balik rumah..
abang dia al hantar mana de lesen time tu form5..
ada lagi 3 org dak maktab dlm kete..
salah sorang ni mati2 tanak keluar n masuk rumah aku..
last2 aku tau dia geli / x selesa dgn kuarters katanya..

hish camlah rumah aku ni setinggan... or kotor gila..
biarla..cam aku pernah tulis... tak kena kat dia kena kat famili dia..
dok kt kuarters pun aku belajar sampai U gak..
ok jer.. da mak ayah aku x mampu nk beli rumah cam mak ayah dia..
maklumla ayah dia arkitek..
ayah aku posmen... hmm

ha...berat aku turun 1.1kg!!!
rabu lepas aku minum jus tu...semalam (rabu) aku timbang kat klinik..
hmm turun 1.1kg..
oklah kan dr naik /tak turun2...
hehehe kak fid jealous..

hmm..aku da takde mood sangat nk dptkan baju superman tuh...
BAJU SUPERMAN... ramai ingat aku nk dptkan suit superman yg siap ada mantel tu..
bengong jer aku rasa...hahaha
baby T ada logo superman comel!! kt CUrve..
sbb nya aku da takde mood sbb aku x rasa dpt pegi perhentian..
1 reason aku takde member..
1 reason budget if aku nk g Bali..
hmm tp aku sangat eringin esp bila tgk pics apis pegi sana feb lepas!!!
da ajak effy n joe tp dorang nk save cuti plak..
hmm..

arrrgghhhh org tua tu da bebel lagi...
dia ni nyanyuk da kot..
pepagi aku da remind pasal meeting..
pastu dia marah lak.."eh awak tak set pun meeting bila..camni bila nk siap..bla..bla..bla.."
bengong!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hish...kenalah demam campak..takyah la dia dtg keje seminggu dua..
err..ada ke org tua kena demam campak??

............................

No comments: