Friday, June 12, 2009

Air..oh air...

semalam dalam perjalanan balik aku dengar topik petang..
pasal macam mana nk jimatkan air..
sebabnya air kat empangan2 semua dah menyusut 10 % dan hanya boleh bertahan selama algi 110 hari..
sbb panas sangat kan..

dan balik rumah jer mak aku plak pesan kt kitorang..
ha..sabtu ahad ni bangun pepagi mandi..
sebab orang nk tutup air..
adehla..
takkan dah catu air plak..

aku teringat 1998...masa kes air takde kat lembah klang..
aku br masuk 1st year kat UKM..
seksa wooo... tadah air kt tangki besar luar tu..
bawak masuk hostel..

pastu kat rumah plak..tunggu lori air depan rumah..
beratur amik air..
cam rumah setinggan plak..

pastu aku basuh kain depan rumah..laman rumah..
masa ni plak mesin basuh rosak..
hahah... cam makcik2 membasuh tepi kali jer rasa..
org lalu lalang..<-- tipu.. rumah aku rumah tepi..jalan mati..hehe

ohopefully tak teruk la krisis air..
sebabnya.. nanti terukla kenduri adik aku..
nk cekau air kat mana...

ni pun jiran aku nk kenduri ahad ni..
mlm tadi dah jadi OPS MENCARI TONG AIR..
dari rumah ke rumah..
siap tulis nama kat tong air yer...heheh
maka adik lelaki aku telah dikerah mengikut OPERASI ini..
yang berakhir..jam entah aku dah tido..
aku rasa dia angka satu tong jer..
pastu lepak mamak..
hahaha




No comments: