Wednesday, June 24, 2009

Kembaraku

semalam...
aku balik 6pm..

sampai je ke kereta comelku itu...
adehlah...tayar kempis!!
taklah habis terus... tapi nampak la kempisnya..

aku duduk jap sambil pikir nak buat apa..
last2 aku drive gak..dan plan nak g stesen petronas kat kg baru..

yelah..tgh2 bandar ni.. manalah ada stesen minyak terdekat..
tapi seperti biasa..keluar dari parking KL Convex ni...
jalan mestilah jem..
dan ada kereta2 sebelah yang perasan tayar aku kempis..
dan siap stop bgtau aku..
aku hanya senyum dan mengangguk...tandanya aku tau tayar aku kempis..

Alhamdulillah...Jalan Tun Razak tak jem menghala Kg Baru..
sampai jer petronas..aku terus pam tayar...
adalah angin...pastu aku pun pikir..aku kena stop byk kali nih nak cek keadaan tayar..

next stop aku..BHP kat Bangsar..eh bukan.. area kerinci.. dekat UM..
tayar ok..

stop kat Shell sebelum Tol Batu 3 Federal Highway..
ramai plak beratur nak guna pam tuh...
aku tawakal terus ke Shah Alam..
stop kat Petronas lepas Bulatan Kayangan..
cek tayar.. Alhamdulillah...masih ok..

last stop.. Petronas kt Jalan Batu 3 lama..
tayar masih ok..

dan aku sampai rumah pukul 8pm..

penat...
masa kat opis aku mmg dah plan nk cuci kereta..
tapi penat sangat2 la..
pukul 831pm... adik sage tu call..
cerita pasal dia nampak kereta aku dgn excitednya masa pagi semalam..
pastu aku kata.. kotor kan kereta aku..
dan dia jawab YA....

huuhuu dari dalam bas nampak betapa kotornya keretaku...
malunya....
terus aku bergegas amik baldi...
dan bekerja keras membasuh kereta...

akhirnya...bersih jugak kereta aku tuh...
dan aku amat2 keletihan...
sbb aku dah basah kuyup basuh kereta..
hahaha tah kenapa aku plak yg basah sekali..
kena la mandi lagi..
lepas mandi... mak aku plak sampai..
oh..dia pegi beli barag dapur dan barang2 tuk kenduri nanti..

kenalah mangangkut brg2 tu masuk..
seingat aku beras jer dekat 7-8 kampit...
belum campur barang2 dapur yg memang tetiap bulan beli tu..
sabun jer 3 kg.. bawang la..kentang la..

habis jer mengangkut..
terus aku masuk bilik..
letak jer kepala..terus aku tak sedar..

sedar2 dah pukul 515 dah...
dengan baju belum ironnya lagi..

perghh...letih woooo..
nipun masih lagi terasa letihnya..

dah la nak kena pack barang tuk pindah opis plak..
huuhuh aku kena minum RedBull gamaknya...



No comments: