Friday, June 19, 2009

tv

sejak aku balik ke rumah mak..eh..silap rumah mak ayah..
aku cam takde la se excited mana tuk tgk tv...
padahal masa dok rumah sewa tu.. cam teringat tv jer..
bila da depan mata buat tak tau jer..

tapi satu rancangan yang baru aku suka..
THE BIGGEST LOSER!!
tetiap hari kul 7-8 kat chl702..
ranc sejam ni akan bagi aku motivasi sejam.. dlm sejam tu jer la..
tuk berusaha menguruskan badan.. bukan mengurus/mentadbir... mengecikkan badan..

memacam plan la dlm kepala..
plan sahaja la kan...bila tah nk laksanakan..
sebenarnya plan lebih afdal kalau ditulis atas kertas/buku/ seumpamanya...
maka langkah2 seterusnya boleh diambil..:D

aku sangat kagum dengan saiz orang2 yang join rancangan tu..
macam mana dari sebesar2nya..menjadi sekeciknya..
ada satu ayat sorang peserta ni..bila dia berjaya jadi kurus..
dia dapat pakai baju size 8... dia kata " i've never wore a single size before"
huhuuhuh... aku? size 10/12 yer..dan kekadang boleh sampai ke saiz 14.....scarynya...
dan mereka tu semua kurus dgn cara yang sihat la..
pemakananan dan senaman!!

bukan la nk kurus kering sangat.. aku cuma teringin pakai balik baju konvo aku... 7 tahun lepas tu jer..
masa tu aku rasa dah ok dah badan aku..
plus nak stamina..
zaman aku rajinkan diri ke gym dulu.. aku sangat suka sbb rasa fit.. bukan rasa kurus..
skang ni..naik tangga pun mengah.. apa cerita..
plus umur yang menghampiri musim terbaru nih..

dan semalam jugak..satu lagi rancangan yang buat aku rasa nak kecikkan badan...
aku tertengok astro prima..
ada Nasha Aziz berlakon... aku memang suka sangat tengok dia..
cantik..putih, tinggi..
pakai apa pun cantik jer..
dan semalam...semua baju dia pakai mmg cantik...dah badan cantik kan..
mengkagumi kecantikan dia..............
bila nak jadi camtuh..

walau dpt komen aku semakin anggun..
bukan la seanggun nasha aziz..
anggun kategori dari budak paling comot ke budak yang sedikit proper..

errmmm... yakin boleh!!!

No comments: