Tuesday, June 9, 2009

terima kasih, maaf, pesan

semalam dalam perjalanan balik rumah...dari ofis..
dah lepas maghrib baru keluar ofis..(yer...saya peekrja berdedikasi namanya...)
ada renungan di Era.. Radio Era tu..
Dato' Dr Fadzilah Kamsah.

dia bercakap pasal hubungan suami isteri...
walau aku masih single mingle kan... amik la buat panduan..
dia kata macam mana nak kekalkan hubungan yang baik dan mesra walau dah berbelas tahun kawin..<-- ayat dia lebih kurang camtu la.. aku tak plak catat sebijik sebijik

ucapan terima kasih
dia kata pernah tak suami ucapkan terima kasih... bila isteri kejutkan bangun pagi, bila isteri siapkan sarapan... ucapkanla terima kasih sebanyak mungkin kepada pasangan anda...
kiranya hargaila setiap perbuatan pasangan kita tu

ucapan maaf
biasakan ucap perkataan maaf kepada pasangan anda walaupun kesalahan kecil.

pesan
pesan memesan... ingat mengingatkan sesama pasangan...

aku paling ingat ayat dia..
isteri dia mesti nak tengok muka dia setiap kali sebelum dia keluar rumah
"mungkin itu pandangan terakhir atau lambaian terakhir" <-- ayat ni la..aku rasa sayu plak..


makanya..pagi ni.. aku tengok mak aku tutup pagar rumah sampai dia masuk rumah balik...
yelah aku bukan ada muka suami yang nak ditengok..
entahlah...sejak akhir2 nih aku cam sensitif plak... bab mak ayah..
bila kenang adik aku nak kawin kot.. nanti dia tak dok dgn mak ayah lagi..
OTT kah aku...

No comments: