Thursday, June 11, 2009

hasil tangan...


ni namanya decoupage... aku belajar kat kedai barang art kat Amcorp Mall... asalnya balang Milo... mak aku bebel sbb dia tak nampak apa dia isi dlm tu..
terus bagi aku idea nak start balik projek ni tuk raya... hadiah khas tuk mak aku... tu pun kalau dia masih nk kekalkan konsep raya yg dia cakap tu....





Ni jag mak aku yang telah aku conteng dgn gambar Nemo...sekelilingnya.. adalah dalam 3 biji jag aku kerjakan ...dan sedozen gelas yang sama coraknya... mak aku guna hidang air kat orang..sure akan ada org tanya... heheh suka....teknik glass painting..




Jeng...jeng..jeng... aku telah menyelongkar almari yang layak dipanggil muzium mak aku... habislah if dia tau aku selongkar barang2 nih..

Ni sarung bantal aku nampak tak betapa dah lusuhnya rupa dia... yelah sebelum aku lahir lagi mak aku buat.. so dah berumur 30 tahun sarung bantal ni...

ni sarung bantal tuk adik lelaki aku no 3.. dah berusia 23 tahun.. perhatikan line putih sulaman tu..bukan teknik mesin jahit yer.. sulaman tangan sepenuhnya..guna teknik jahitan aku dah lupa la plak...pernah belaja masa kemahiran hidup dulu....



ni plak sarung bantal adik perempuan aku no 2.. dia pun dah nk kawin dah bulan depan.. pun sulaman tangan...


nilah design yang ayah aku buatkan tuk sarung bantal adik lelaki aku no 3 tu....


sarung bantal peluk adik no 2

ni pun sarung bantal aku..anak sulung.. mestilah ada 2-3 set kan...hehehe...sebenarnya aku jumpa satu sarung bantal ni buat dari kain songket... aku pernah perasan sarung bantal tu dalam gambar masa aku cukur jambul masa baby... tapi sbb fragile..yelah dah lama.. aku takut nk pegang pun....so tak snap...


gambar atas n bawah ni koleksi hasil mengait mak aku... yang aku kait tu aku tatau dia simpan mana.. ada lah kot dlm ni gak..sbb aku carik dlm gelap...kang mak aku bising selongkar almari..hahaha..... dan aku tak jumpa gak lapik duluang aku buat tuh... adehla.. mana hilang plak.. tapi takkan hilang kalau mak aku simpan....

3 comments:

blokdrive said...

tangan lu memang berseni..

arachnida said...

terima kasih..
:D

yeay..dipuji oleh en saad...

ohh momoy said...

assalamualaikum.boleh kah saya menemu bual anda sebagai kajian saya?