Thursday, June 4, 2009

Biar Lambat Asal Jimat

mirul la punya slogan baru..
maklumlah aku n dia sudah kembali ke 'sarang'
ke rumah ibu bapa kami...

cewahhh cam la selama ni dok jauh kan..
dia dah dok dgn parents dia kat Seremban n berulang setiap hari ke Shah Alam..
dan aku dah kembali ke rumak mak ayah aku kat Klang dan berulang ke KL setiap hari..

maka masa drive balik diisi dgn gossip2 sms bersama mirul..

semalam..tepat jam 515 aku kuar ofis...sampai kat depan Hilton 540pm.
tapi aku hanya dapat lepas dari 'jem' yang hebat di federal highway tu dan tiba di depan kilang (dulu motorola...skang entah) kul 620pm... sejam tuh...

dan tiba dalam pagar rumah mak aku tepat jam 7pm..

semata-mata kerana aku hilang aku punya kad Touch & Go yg masih ada Rm130++ masa kat k Kangsar..
kad tu aku da siap2 reload tuk budget perjalanan pegi balik keje.. tetiba hilang...adehla..
kena cut cost..maka lalu sajer la federal yg tol nya cuma RM2.20 pegi balik..

if lalu NKVE.. exit Jalan Duta Rm4.60..if exit Sg Buloh RM4.00...takde jem.. senang hati..
tapi takpe..semalam selain menyenangkan hati dgn karaoke sendiri dlm kete...aku bersms dgn mirul komen pasal lagu2 dlm radio mahupun penyampai2nya..hinggakan ke iklan2 radio sekali...

mirul pun ikut jalan mana tah kurangkan tol.. yelah tol + minyak dah baper..aku ni pun cut cost makan..

aku dah report T&G hilang amik masa 30 hari tuk dpt balik amount dlm kad tu yer..
makanya...kita puasa saje atau makan ala kadar...
dah la parking sajer RM9 sehari kt sini..
bahana keje tgh2 bandar KL ni..

lagipun sekarang cuti sekolah...jalan cam agak clear..
aku tatau la nnt bila da habis cuti sekolah..
aku dok rumah makaku sebulan jer..
bulan 7 ni..bila adik aku keluar dari rumah sewa dia kat Kg Baru..aku sewa plak rumah tu..
dekat jer nk g opis.. sesak2 pun leh aku jln kaki..hehehe..

makanya..marilah kita amalkan

"BIAR LAMBAT ASAL JIMAT"

No comments: