Tuesday, June 16, 2009

berhati-hati di jalan raya

semalam..masa balik dari ofis..
dekat flyover depan pusrawi.. jalan tun razak..

ada satu motor ni.. lane tgh..aku lane paling kanan..
dia meluncur laju jer.. pastu dia cam ala2 nak brake tanak brake.. dah la depan dia ada satu kereta kancil... mmg jalan belum sibuk sangat tapi dah slow la sbb jem..

pastu dengan slow motionnya dia jatuh..aku plak sbb lane tu tgh stop..aku pun tengok jer.. dgn keadaan blur..sbb penat sangat..
aku tak salah kan kereta tu sbb dia tgh berhenti..

pastu mamat yg jatuh sendiri dari motor tu.. dia bangun..
pastu ala2 nak marah2 plak..
padahal semua org nampak dia menuruni flyover tu dgn lajunya.. budget kancil kecik leh la dia selit sepit kot...
aku pun tak faham kenapa dia takleh nak elak..

tapi apa pun..
kalau bawak motor..
dan menuruni flyover...memang best meluncur laju.. tapi kawalan tu penting..
kan dah tersembam... depan spital plak tuh...

kesian penunggang motor itu...
tapi aku rasa dia takde apa2..
sebab bila jatuh dia cepat2 bangun...



No comments: